Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Meghallgatásokkal folytatódik a ferihegyi üzemeltetésért folyó per

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Meghallgatásokkal folytatódik a Ferihegy 2B terminál üzemeltetése miatt indított per. Kiderült, hogy idén 85,7 milliárd forintot irányoztak elő a mintegy 30 ezer kilométer állami közúthálózat fenntartására. A Budapesti Gazdasági Főiskola sem szünteti meg a jogtalan tandíjszedést. Az elemzők idén további monetáris szigorításra számítanak az eurózónában. A szerdai lapokból szemléztünk.

A Népszabadság arról ír, hogy új szakaszába lép, és személyes meghallgatásokkal folytatódik az a 90 millió dolláros per, melyet a kanadai Airport Development Corporation indított a magyar állam ellen a Ferihegy 2B terminál üzemeltetési jogának elvonása miatt.

A Horn-kormány alatt kötött szerződés alapján az ADC és a magyar állam közös cége, a Ferihegyi Utasterminál-fejlesztő Kft. előbb felépítette, majd 1998 decemberétől üzemeltette a budapesti légikikötő 2B utasforgalmi épületét, ám egy 2001. decemberi rendeletre hivatkozva a Fidesz-kormány megszüntette a szerződést és a teljes repülőtér üzemeltetését a Budapest Airport Rt.-re bízta.

A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy Havas Henrik, a Horn-kormány szóvivőjének médiaiskolája után a baloldali vezetésű Budapesti Gazdasági Főiskola sem fogadta el Aáry-Tamás Lajos oktatási ombudsman kezdeményezését. Az intézmény nem szünteti meg a jogtalan tandíjszedést, és az eddig befolyt összeget sem fizeti vissza hallgatóinak.

Roóz József, az iskola rektora továbbra is jogszerűnek tartja a pénzszedést, és jövőre is négy olyan szakot indít, amelyre az ombudsmani állásfoglalás szerint törvénytelenül kérnek tandíjat.

A Világgazdaságból megtudhatják, hogy az idei költségvetésben 85,7 milliárd forintot irányoztak elő a mintegy 30 ezer kilométer állami közúthálózat fejlesztésére, felújítására, fenntartására. Ez ismét jóval elmarad az évente szükségesnek tartott 150 milliárd forinttól. A forrás felosztásáról a gazdasági tárca a héten dönt.

A lap azt írja, hogy a pénz még az állagmegóvásra sem elég, pedig a hazai közúthálózat burkolatának már így is közel harmada minőségileg nem megfelelő, tíz százaléka pedig balesetveszélyes, az 5700 híd közül 963 azonnali felújításra szorul.

A Napi Gazdaság arról ír, hogy az elemzők az idén további monetáris szigorításra számítanak az eurózónában, és a svájci kamatemelés is elkerülhetetlennek látszik. A piaci szereplők döntő többsége éppen ezért úgy véli, csak idő kérdése, és a lakossági szegmensben versenyző bankok valamelyike kijön a piacra az első jenhiteles konstrukcióval. Ezt jövedelmezőségi szempontok is indokolhatják, hiszen a tavaly indult devizaboom a hitelintézetek profitját is alaposan hízlalta.

A hazai pénzintézetek szerint 2006-ban is megmarad a devizahitelek túlsúlya a lakossági piacon, ám bizonyos szegmensekben ez már korántsem lesz olyan nyomasztó, mint az elmúlt évben volt.