Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Hanyagul építették meg a nagykörúti villamosmegállókat?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint hanyagul újította fel a BKV a nagykörúti villamosmegállókat: a megállók alacsonyabbak a kelleténél, és áramellátási problémák is gyakrabban fordulhatnak elő. A BKV a beruházás befejezetlenségével magyarázza a problémákat.

Eddig öt alkalommal történt olyan üzemzavar a nagykörúti villamospálya felújított szakaszán, amely tíz percnél hosszabb időre bénította meg a közlekedést.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint hanyag munkát végzett a BKV Zrt. a 6,5 milliárd forintos beruházás során.

Kevesebb független szakasz

A szervezet szóvivője elmondta: az eddigi tizennégy áramellátási szakaszból mindössze három maradt, amely megnöveli az üzemzavarok lehetőségét.

Eddig a Nagykörúton összesen tizennégy szakasz volt, tehát ha egy helyen valamilyen zavar történt, leszakadt a felső vezeték, vagy bárilyen probléma volt, akkor a maradék tizenhárom szakaszon azért a villamosok tudtak haladni - tette hozzá Vitézy Dávid.

A VEKE szóvivője közölte: a tizennégy szakaszt háromra csökkentették, tehát ha bárhol valamilyen baleset vagy áramszünet történik, akkor szinte a Nagykörút egészén leáll a közlekedés.

Vitézy Dávid arra is kitért, hogy a peronokat sem sikerült egy szintbe építeni az új alacsony padlós villamosokkal, ugyanis a peronok három centiméterrel alacsonyabban vannak.

BKV: ideiglenes gondok

A BKV Zrt. beruházási főosztályvezetője az InfoRádiónak elmondta: a felső vezetékek felújítása még az átadott szakasz fölött sem fejeződött be teljesen, emiatt voltak üzemzavarok.

Kovács Imre hozzátette: eddig nem tizennégy, hanem huszonegy áramellátási szakasz volt ezen a vonalon, és ezután nem három, hanem öt lesz, amelyek két forrásból juthatnak áramhoz.

Ha az egyik betáplálási pont kiesik, akkor egy másik betáplálás ellátja ezt a szakaszt - hangsúlyozta a főosztályvezető.

Kovács Imre kitért arra is, hogy az új vezetékek nehezebben szakadnak, mert vastagabbak, nem kettő fut a vágányok fölött, hanem négy, és ezeket rugalmas kötésekkel rögzítik az oszlopokhoz, illetve a házakhoz.

Ha az abroncsok kopnak

A peronok magasságával kapcsolatban a főosztályvezető közölte: szegélyük hét centiméterrel van alacsonyabban a terheletlen villamosok padlójánál, de ha a járművek abroncsa kopottabb lesz, egy szintbe kerülnek a peronnal.

Ez alá azonban nem süllyedhetnek, hogy a járműből kiszálló, megszokásból lefelé lépő utasok nehogy megbotoljanak a peronban - tette hozzá.

A teljes nagykörúti villamos-vonal felújítását június 9-ére fejeződik be. Új villamosok július elejétől közlekednek, először még csak a hétvégeken.