Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

MSZP kontra ásványvíz: ki nyúlta le kinek a plakátját?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Alig tűntek el az utcákról a választási plakátok, a figyelmes járókelő máris hasonló hirdetésre figyelhetett fel. Az egyik ásványvíz-gyártó cég reklámja ugyanis több hasonlóságot is mutat az MSZP választási plakátjaival. A színvilág és a szlogen is egyezik. A kérdés: melyik volt előbb?

Az egyik magyar ásványvizet népszerűsítő plakáton piros alapon fehér betűkkel a következő szavak olvashatók: "igen, igen, igen, Ez a jó döntés".

Ha valaki azt gondolná, hogy újrakezdődött a választási kampány, akkor téved. A plakát ásványvizet hirdet.

A Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa szerint nincs feltétlenül párhuzam a politikai kampány és a termékreklám között. Haraszti Anikó azonban úgy látja, nem szerencsés a reklámelemek kiválasztása, mert megoszthatja a vásárlókat.

A terméket gyártó kft. az InfoRádió érdeklődésére levélben közölte, hogy az ásványvíz marketing kampányát 2005. augusztusában újították meg. Ekkor találták ki az "Igen" üzenetet és a piros színvilágot is.

"A piros szín - ezt minden pszichológiai teszt és kutatás is alátámasztja - a legharsányabb és figyelemfelkeltőbb szín. Ezért választottuk. Arra nem gondolhattunk, hogy néhány hónap múlva a választási kampányban ezek az elemek ilyen nagy hangsúlyt kapnak" - írja a Pet-Pack Kft. az InfoRádiónak küldött levélben.

Az MSZP nevében nyilatkozó Szigetvári Viktor az InfoRádiónak azt mondta, hogy választási kampányuk minden szempontból autentikus volt és bármilyen formai, tartalmi hasonlóság a véletlen műve.