Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Négy dolog, amit nem bír a BKV

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Nem lehet panasz a BKV kommunikációjára: kis túlzással minden egyes villamos-üzemzavarra jut egy indok, miért következett be. A nagykörúti villamosok üzemzavarait a meleg, a jelenlegi áramszedőknek túl jó felsővezeték, a próba hiánya és a túl gyorsan hajtó villamosvezetők okozták.

A BKV villamos üzemigazgatója az InfoRádióban felhívta a figyelmet arra, hogy a híradásokkal szemben a nagykörúti villamosok felújítás utáni 11 üzemzavara közül a felsővezeték csak egy alkalommal szakadt le, a többi alkalommal az áramszedő törött el.

Drégeli István hangsúlyozta: az áramszedőtörések jelentős része a felújítás utáni első héten következett be, mert az új felsővezeték-rendszer jóval keményebb a korábbinál, ugyanakkor a metrófelújítás miatt erőltetett menetben indították újra a forgalmat, nem volt idő a próbákra.

A felsővezeték-rendszereket folyamatosan szabályozni kell, de idő hiányában a beállítások nem voltak pontosak. Ha lett volna idő a próbákra, jóval kevesebb üzemzavar következik be - tette hozzá az üzemigazgató.

Drégeli István szerint az új rendszer túl jó a régi áramszedőkhöz, a keményebb felsővezeték-rendszert ugyanis kevésbé viselik el a régi áramszedők.

Az üzemigazgató hozzáfűzte: a nagy meleg is hozzájárult az üzemzavarokhoz, mivel magas hőmérsékleten megnyúlnak a felsővezetékek.

Korábban Aba Botond, a BKV vezérigazgatója a villamosvezetőket is hibáztatta, mondván: esetenként gyorsabb tempóban haladnak a régi Ganz-villamosokkal, mint amennyire azok ezt bírnák.

Demszky: ne a technikát hibáztassák!

A főpolgármestert viszont nem hatották meg a magyarázatok, mivel kijelentette: elfogadhatatlanok az új felsővezeték-hálózat meghibásodásai.

Tessék olyan rendszert tervezni, ami alkalmas arra, hogy egy ilyen átmeneti időszakot is kezeljen - reagált a történtekre Demszky Gábor, hozzátéve: nem szertné, ha a technikát hibáztatnák a sorozatos problémákért.

Hogy szavainak nyomatékot adjon, a Budapest első embere a BKV vezérigazgatójának jelentős prémiumcsökkentését javasolta.

Persze ha ez meg is történik, az sem dönti majd anyagi romlásba Aba Botondot: tavaly a szabálytalan járatritkítás miatt kurtították meg húsz százalékkal a jutalmát, de így is 20 millió forintot kapott.

A Fidesz ennél radikálisabb megoldást javasolt: a nagykörúti problémák miatt Aba Botond menesztését kezdeményezte az ellenzéki párt.

A BKV azonban azt ígéri, hogy az új, Combino villamosok megérkeztéig is kevesebb lesz az üzemzavar, mert éjszakánként folytatják a szabályozási finomhangolást.