Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Bajuszcibálás és vádaskodások - kitört a taxis háború Ferihegyen

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Bajuszcibálással fenyegették meg, amikor az új reptéri taxisszolgáltatás hiányosságait hangoztatta - mondta az InfoRádiónak a szolgáltatásból kimaradt 6x6 Taxi marketingigazgatója, Lengyel Sándor. Veres István, a Zóna Taxi képviselője szerint azonban éppen az ő embereit érte fenyegetés, sőt azt állítja, hogy az ellenérdekelt taxistársaságok kamurendelésekkel akarják megbénítani a szolgáltatást.

A pályázatban szereplő feltételeket nem, vagy csak részben teljesíti a Zóna Taxi - állítja a vesztes 6x6 Taxi marketingigazgatója. Lengyel Sándor szerint a nyertes cég nem teljesíti az 5 évnél fiatalabb autók használatára vonatkozó követelményt, amit fényképekkel is tudnak bizonyítani.

A 6x6 Taxi képviselője szerint a Zóna Taxi olyan gépkocsikat is használ, amelyek fehér rendszámmal járnak, azaz nem estek még át a taxis vizsgán, és kollégáik dokumentáltak összeültetést is, amit a szerződés határozottan tilt.

Lengyel Sándor azt mondja: a nyertes cég nem is rendelkezik a megkövetelt 150-es autóparkkal, amit az bizonyít, hogy a 2-es terminálon az utazóknak kedden közel fél órát kellett várniuk taxira.

Nincs joguk ellenőrizni

"Két magáncég magánjogi szerződéséhez észrevételeket lehet tenni, de sem Lengyel úrnak, sem más társaságnak nincs ellenőrzési joga. Minden építő véleményt tisztelettel veszünk és azt kivizsgáljuk, az általa megfogalmazott vádaskodásokra azonban nem kívánok reagálni" - mondta az InfoRádiónak a Zóna Taxi képviselője.

Azt azért Veres István elmondta, hogy azért alakult ki a reptéri taxiknál hosszabb várakozási idő, mert az utazóközönségnek sokkal nagyobb az igénye, mint azt a repülőtér számította, és az utasok inkább sorban állnak, minthogy rendeljenek a városi taxik autóiból.

A Zóna Taxi képviselője szerint egyébként a Budapest Airport ellenőrei szerdán 5-10 percnél többet várakozó utast nem találtak.

Megpróbálták megbénítani a szolgáltatást

Veres István visszautasította azokat a felvetéseket, miszerint annyira nyomott árakon szállítják utasokat, amivel képtelenség nyereségesen vinni a vállalkozást. Mint arra utalt, tarifájuk nem alacsonyabb, mint amilyet más társaságok a szerződéses partnerek esetében használnak.

A Zóna Taxi képviselője megjegyezte: kísérlet történt a szolgáltatás megbénítására, miután a központjukba 30-50 valótlan címre történt rendelés.

"Ez szerintem mese, nem mondom azt, hogy kizárom annak a lehetőségét, hogy esetleg kamurendeléseket kaptak, de elhárítom magunkról ennek a felelősségét" - kommentálta Veres István megjegyzését Lengyel Sándor, a 6x6 Taxi képviselője.

Ki fenyeget kit?

Annak kapcsán, hogy Veres István szerint a Zóna Taxi több munkatársát is érte fenyegetés, Lengyel Sándor kiemelte: "mi nem arról vagyunk ismertek, hogy bárkit fenyegetnénk. Mi 15 éven keresztül fenyegetettségben éltünk és végeztük a munkánkat és akkor is Veres úr felügyelte ezt a repteret, ez elég beszédes dolog" - vélekedett a 6x6 Taxi marketingigazgatója.

Lengyel Sándor hozzátette: áttételesen kapott olyan jelzéseket, hogy jó lesz, ha befejezi a "hőbörgését", mert esetleg "meghúzgálják a bajuszát". "Én ezt viccesen fogtam föl, kizártnak tartom, hogy egy jogállamban bárkit atrocitások érjenek a miatt, hogy a véleményét őszintén elmondja" - hangsúlyozta a 6x6 taxi képviselője.