Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Villamosok mobilsínen a buszok helyett

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület szerint rosszul szervezte meg a 4-es metró építése miatti forgalomkorlátozásokat a BKV. Szóvivőjük az InfoRádióban azt mondta: megengedhetetlen, hogy az állomások építése miatt a teljes dél-budai és belvárosi forgalom megbénuljon.

Augusztus 21-én a Fehérvári úton szűnt meg a villamosközlekedés a Móricz Zsigmond körtér és a Bocskai út között, a kötött pályás járművek helyett most buszok viszik az utasokat.

Minderre a 4-es metró építése miatt van szükség - mondja a BKV. Vitézy Dávid ezt nagyon furcsállja, hiszen, mint mondta, a síneket itt három éve fektették le úgy, hogy azokat a metróépítéskor már ne kelljen felszedni.

A szakértő szerint, ha az akkor vázolt megoldást most mégsem lehet alkalmazni, akkor a buszok helyett a villamosjárat vonalának áthelyezésével, ideiglenes sínek lefektetésével is megoldható lenne a környék közlekedése.

Mint mondta, októbertől a pesti Kálvin teret, januártól pedig a Fővám teret és a Szabadság-hidat zárják le az építkezések miatt. Ez pedig a 2-es villamos közlekedését is ellehetetleníti - közölte Vitézy Dávid.

Hangsúlyozta: megengedhetetlen, hogy az egész belváros tömegközlekedését ellehetetlenítse az építkezés.

A DBR Metró Projektigazgatóság szerint a budapestiek, akik kibírták az Andrássy út vagy a Nagykörút lezárását, ki fogják bírni a Kálvin tér és környékének 10-11 hónapos lezárását is. Gulyás László, a szervezet vezetője elmondta, hogy a Bocskai úton 3 éve már úgy fektették le a villamossíneket, hogy tudták: azokat majd fel kell szedni.

Hozzátette: az építkezés során nem elég csak az egyik irányú forgalmat lezárni. Mint mondta: a tömegközlekedési eszközök a mellékutcákon járnak majd, ez azonban messze nem nyújt majd a jelenlegihez hasonló szolgáltatást.