Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Hatalmas káosz lesz, ha lezárják a Thököly utat

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az InfoRádió értesülései szerint teljesen átrendezik a fővárosi 4-es metró építésének ütemtervét, ugyanis most jöttek rá a tervezők, hogy a Keleti pályaudvar - Bosnyák tér közötti alagútfúrás földszállító csilléi zavarnák a forgalmat az addigra elkészülő Etele tér - Keleti pályaudvar szakaszon. Egyes időszakokban például le lesz zárva a Thököly út, ami óriási dugókat eredményezhet.

Az InfoRádió úgy értesült, hogy a korábbi tervekkel szemben csak a Dózsa György útig halad az Etele térről induló fúrópajzs, amely a 4-es metró alagútját fúrja.

Itt kiemelik, átszállítják a Bosnyák térre, és onnan visszafelé indul meg a fúrás a Dózsa György útig. Korábban tervezők úgy gondolták, hogy a pajzs egy lendülettel halad át az első szakasz ideiglenes végállomásán - a Baross téren -, és halad egészen a Bosnyák térig a majdani végleges végállomásig.

Csakhogy időközben rájöttek arra, hogy mivel a föld alól kitermelt talajt a Gellért térnél emelik ki a felszínre, ezért a földszállítás zavarná az első szakaszon, az Etele tér és a Baross tér között 2009-2010-től meginduló közlekedést.

Teljesen lezárják a Thököly utat

A fúrópajzs Dózsa György úti kiemelése és megfordítása a felszíni beruházásokra is kihatással lesz. Ennek legfontosabb eleme, hogy még idén hozzákezdenek a Thököly út felújításához a Baross tér és a Dózsa György út között. A beruházás következtében lesz időszak, amikor teljesen le lesz zárva a Thököly út, ami óriási torlódásokat vetít előre.

Az InfoRádió úgy tudja, hogy az előzetes elképzelések szerint már március-áprilisban hozzákezdenek a 4-es metró Baross téri állomásának építéséhez is, ami a Kerepesi úton érkező forgalmat érinti érzékenyen. Ennek előjele, hogy az elmúlt időszakban sokak által kerülőútként használt Lóvásár utca - Mosonyi utca útvonalon közműkiváltást végző cégeket figyelmeztették, hogy tavasz elejére készüljenek el a munkával, mert szükség lesz újra a kerülőútra.

Még nem tudják, miként finanszírozzák

Az InfoRádió úgy tudja, hogy a megváltozott terveket is teljesen képlékennyé teszi az, hogy a beruházás finanszírozásának módjáról még mindig nincs döntés.

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a napokban közölte, hogy február közepéig zajlanak a tárgyalások Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel annak a részleteiről, hogy miként lehet bevonni a metróépítést az unió által támogatott projektek közé. Ha ebben sikerül is dönteni, az uniós bizottság csak tavasszal határoz arról, hogy támogatja-e a beruházást abban a formában, ahogyan Magyarország kéri.