Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Újabb budapesti közterületeken kell fizetni a parkolásért

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Egy új, egész Budapestre kiterjedő fizetős parkolási rendszer kidolgozását kezdte meg a fővárosi önkormányzat fejlesztő cége. Egyre több külső kerület jelzi ugyanis, hogy főbb területeiken szeretne fizetős zónát kialakítani, mert már nem férnek el az ingázók autóitól.

Egyre több külső kerület szeretné bevezetni a fizetős közterületi parkolást, mert az ingázók P+R parkolónak használják a köztereiket.

Az InfoRádiónak nyilatkozva az újpesti és az óbudai polgármester is kijelentette, hogy "védekezniük kell" az agglomerációból érkezők autóival szemben.

Bús Balázs III. kerületi polgármester szerint az ingázók P+R parkolónak tekintik a városrészt, Derce Tamás újpesti vezető pedig azt szeretné, ha a főbb területeken csak az újpestiek parkolhatnának ingyen.

Szirmay Tamás, a fővárosi önkormányzat parkolásfejlesztéssel foglalkozó cégének vezetője elmondta, hogy erre reagálva megkezdték egy új, egész Budapestet magában foglaló parkolási rendszer kidolgozását.

Hozzátette, hogy nemcsak a két említett kerület, hanem Kispest, Zugló és Budafok vezetése is szeretne hasonló lépéseket tenni, sőt Budapest minden kerületét érinti a probléma.

Az összes kerületben van ugyanis olyan csomópont, ahol már nem lehet parkolóhelyet találni: a helyi lakosok nem tudnak beállni a parkolóhelyekre, mert azt mások már elfoglalták előlük.

Az új koncepciónak foglalkoznia kell azzal is, hogy ha a kerületek centrumában fizetős zónákat alakítanak ki, akkor azok az eddigi tapasztalatok szerint burjánzani, terjeszkedni kezdenek.

Szirmay Tamás arra a kérdésre, elképzelhetőnek tartja, hogy egyszer "összenőnek" Budapesten a fizetős területek, azt válaszolta: adott a felelet, meg kell nézni Bécs térképét.

Ott - mint Európa más nagyvárosaiban - a belvárosból kitiltották az autókat. Ezt a zónát körülveszi egy mélygarázsokból, parkolóházakból álló gyűrű, amelyet a város szélén egy P+R parkolókból álló hálózat ölel körbe.

A mélygarázsok és a P+R parkolók közötti részeket pedig többé-kevésbé kitöltik a közterületi fizetős parkolási zónák. A szakértő szerint Budapestnek is hasonló rendszert kell kialakítania.