Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Hibaüzenetek és gúnyolódás - egy emelt díjas sms története

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A panaszos állítása szerint félretájékoztatta és kigúnyolta egyik ügyfelét az a cég, amely a használtautó.hu internetes oldalra érkező emelt díjas sms-eket kezeli. Az IzzyPay cégcsoportról van szó, amellyel kapcsolatban a perui származású Angel Mendoza kereste meg történetével a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot, az APEH-et és az InfoRádió Fórum című műsorát.

Angel Mendoza a múlt héten figyelt fel arra a reklámra, amely szerint, ha a megadott számra küld egy emelt díjas sms-t, azzal hirdetése kiemelt státuszba kerül.

A férfi elküldte az üzenetet a megadott tartalommal, de azt a választ kapta, hogy a szöveg hibás volt, ezért nem lesz hatása. Újra próbálkozott egy másik készülékről, az újabb értesítés azonban ugyanazt tartalmazta: hirdetését a hiba miatt nem teszik kiemeltté.

A panaszos nem adta fel: egy harmadik készülékről ismét üzenetet küldött, de a válasz nem változott.

Angel Mendoza ekkor e-mailben megkereste a használtautó.hu portálra érkező emelt díjas sms-eket kezelő cég, az Izzy Pay Kft. tulajdonában lévő dclax.hu oldal munkatársait, hogy magyarázatot kérjen.

Az itt dolgozók azonban ahelyett, hogy segítettek volna, még gúnyolódtak is a perui származású férfi nevén - amit Angyal Medúzának "fordítottak" - , majd közölték: forduljon a használtautó.hu-hoz. Itt tájékoztatták, hogy ők nem illetékesek az ügyben, de elnézést kértek a dclax.hu munkatársainak hozzáállása miatt.

Angel Mendoza eljuttatta a dclax.hu dolgozóival folytatott levelezést a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz és az APEH-hoz is.

Az adóhatóságnak azért, mert nem érti, hogyan lehetséges, hogy a dclax-nál azt állítják, hogy ők csak gyűjtik a pénzt és továbbadják a használtautó.hu-nak, holott ennél a cégnél azt mondták, ők nem kapnak egy forintot se.

Rossz az ügyfél telefonja

A panaszos telefonjának karakterkezelője hibás, a cég rendszere ezért nem tudta azonosítani a szöveget, és küldött hibaüzenetet válaszként - mondta az InfoRádiónak az Izzy Pay Kft. izgatója.

Falussy Gábor közölte: nincs kétsége afelől, hogy Angel Mendoza azt a kódot akarta elküldeni, amely a hirdetés kiemeléséhez szükséges, telefonja azonban bináris kódban továbbította az üzenetet, a betűk helyett számokban.

Az Izzy Pay igazgatója - bár úgy értékelte, nehéz volt megállapítani, pontosan kitől is érkezett a problémát jelző elektronikus levél - a gúnyolódásról szólva kijelentette: amennyiben hibát követtek el, elnézést kérnek Angel Mendozától.