Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Az eddig becsültnél is többe kerül majd a 4-es metró második szakasza

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Még a szükséges engedélyek sincsenek meg, máris negyedével drágábbra becsülik a 4-es metró második, a Baross tér és a Bosnyák tér közé eső szakaszát, mint januárban. A többi között ezt tartalmazza a metróberuházásról készül legfrissebb jelentés. A tervek szerint a Thököly utat kétszer is felújítják 2012-ig.

A 4-es metró második szakaszának költségét eddig háromszor becsülték meg: először 2005-ben 86 milliárd forintra, majd 2007 januárjában 131 milliárd forintra, és most legutóbb, a költségek felülvizsgálatakor 163 milliárd forintra. A két szakasz teljes költsége immár 511 milliárd forint.

Érdekesség, hogy januárban még 35 milliárd forint költségű kapcsolódó felszíni beruházást is beleszámoltak az összegbe, ám a legújabb felülvizsgált adatok már nem tartalmaznak egyáltalán kapcsolódó ilyen munkát, mégis nagyobb a költség. A 24 százalékos költségnövekedés a tájékoztató szerint a változó hatósági előírásokkal és az elhúzódó engedélyezési eljárással magyarázható.

A jelentés ugyan szót ejt a Thököly út felújításáról, ám az útfelújítás már nem a metróberuházás büdzséjét terheli. A dokumentum szerint a Thököly utat két alkalommal is felújítják, immár tisztán fővárosi forrásból.

Először ideiglenesen 2008 és 2009 között, majd véglegesen 2011-ben. Az ideiglenes felújítás az aszfalt kopórétegének cseréjét jelenti, a végleges rekonstrukció során a teljes pályaszerkezetet cserélik majd.

A jelentés szerint a 4-es metró építésére idén 31 milliárd forintot fizettek ki. A többletmunkákkal és költségtúllépésekkel kapcsolatban 426 millió forintos követelést fogadott el a BKV.

A tájékoztató kitér arra is, hogy a 4-es metró 2008 harmadik negyedévére várt uniós támogatása előtt több jogszabályt kell módosítani, például az államháztartás működési rendjéről szóló kormányrendeletet.

A jelentés az alagútépítéssel kapcsolatban megemlíti, hogy a déli fúrópajzs november 30-ig 1.260 métert haladt, míg az északi pajzs 825 métert. Mindét pajzs haladásában volt néhány hetes kényszerű szünet különböző technikai okok miatt.

Az állomások közül a Fővám téri megállóval kapcsolatban jelentkezett a legtöbb probléma. A több hónapos késést a kivitelező egy alternatív technológia alkalmazásával, egy mesterséges félsziget kiépítésével próbálja behozni. A főváros még nem döntött, hogy elfogadja-e a kivitelező javaslatát.