Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

BKV: Nem lehet megmondani, mennyibe kerül végül a 4-es metró

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A 4-es metró nemzetközi összehasonlításban a közepes árfekvésű beruházások közé tartozik - mondta az építtető BKV vezérigazgató-helyettese arra reagálva, hogy Madridban az elmúlt négy évben a budapestinél tízszer hosszabb metrószakasz épült, a 4-es metró jelenleg kalkulált árának mindössze kétszereséből.

Regőczi Miklós az InfoRádióban közölte: mivel hasonló kérdések már korábban is felmerültek, rendeltek egy tanulmányt, amely nemzetközi viszonylatban összehasonlítja a költségeket és az adottságokat. Az előzetes tájékozódás alapján a budapesti metró építése a középmezőnyben van, olcsóbb és drágább projektre egyaránt van példa.

"Mi nagyon örülünk, hogy Madridban ennyiért épült metró, ugyanakkor a budapesti pályázaton indultak a világ legnagyobb metróépítő társaságai, nálunk a nyertes ennyiért tudta vállalni. Ez egy nagyon hosszú és komplex folyamat, én nem tudok városokat, talajszerkezeteket és folyókat összehasonlítani" - fejtette ki a BKV vezérigazgató-helyettese.

Regőczi Miklós hozzátette: a budapesti közműtérkép hiányosságai miatt az építkezők gyakran kerülnek abba a helyzetbe, hogy térképen nem szereplő csövekre bukkannak, ennek kezelése pedig pluszköltséget jelent, emellett a jogszabályi környezet is folyamatosan változik.

Most sem lehet megmondani, mennyibe fog kerülni ez a metró - jelentette ki a közlekedési társaság vezérigazgató-helyettese.

Arra a kérdésre, hogy tervezik-e felvenni a kapcsolatot Madriddal az ottani tapasztalatok megismerése érdekében, Regőczi Miklós azt mondta: nagyon örülnek minden ilyen felvetésnek, és biztos, hogy minden metróépítkezésben van valamilyen hasznosítható tapasztalat.

Hanganyag: Tenczer Gábor