Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Lehetetlen küldetés: nyomozás az eltűnt csomagok után

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az InfoRádió szerkesztőségébe érkező panaszok szerint a külföldi internetes áruházakból vagy árverési portálokon keresztül rendelt termékek rendre nem érkeznek meg a címzettekhez. Hallgatóink szerint az utánajárás kész tortúra. A Posta szerint az internetes áruházak spórolni akarnak a postaköltségen, ezért nem regisztrált csomagként, hanem levélként adják postára a küldeményt, így viszont annak útja követhetetlen.

Számtalan hallgatói panasz érkezett az InfoRádió szerkesztőségébe az elmúlt hónapokban, amelyek szerint a nagy külföldi internetes áruházakból, vagy árverési portálok közvetítésével vásárolt termékek rendre nem érkeznek meg a címzettekhez.

Egyik hallgatónk sokadszor fázott rá arra, hogy könyvet vagy hanglemezt rendelt az Egyesült Államokból.

A postaköltség szinte magasabb volt, mint a termék ára, hetek múlva pedig a feladó jelezte neki, hogy kézbesíthetetlen küldeményként visszaérkezett hozzá a csomag. Ez esetben a nagy internetes áruházak visszafizetik a termék árát, a postaköltséget viszont nem.

Egy másik hallgatónkkal azt közölte az amazon.com, hogy nem értik, mi baj van Magyarországgal, mert más országból nem érkeznek ilyen jellegű panaszok.

"Nincs baj Magyarországgal"

A Magyar Posta szóvivője szerint nincs baj Magyarországgal. Tomecskó Tamás az InfoRádiónak elmondta: a fő gond az, hogy az áruházak nem regisztrált levélként adják fel a küldeményeket.

Szerinte az internetes áruházak előszeretettel spórolnak a postaköltségeken, de ha csak sima küldeményként, levélként adják fel a megrendelt árut, akkor annak útja nem követhető nyomon.

Szerinte nemcsak a Magyar Posta, hanem egyik postai szolgáltató sem képes arra, hogy megkeresse, utánajárjon a küldeménynek. Közbevetésünkre, miszerint más országban ez miért nem okoz gondot, Tomecskó Tamás azt mondta: a regisztrált és nem kézbesített külföldi küldemények kétharmada nem a Magyar Posta hibájából nem érkezik meg a címzetthez, hiszen az adott csomag be sem érkezik az országba.

A szóvivő azt javasolja, kérjük a feladót, hogy regisztrált küldeményként adja csomagunkat postára.

Szintén sok panasz érkezik a kézbesítőkre, akik a hallgatóink szerint gyakran meg sem próbálják kézbesíteni a csomagokat vagy értékes küldeményeket hagynak szabadon, a postaláda mellett, de egyik hallgatónk szerint állítólag az is előfordult már, hogy a posta utólag közölte: a szeméttelepre került a küldemény.

Tomecskó Tamás szerint lenne mit javítani a kézbesítői munkán, de szerinte a posta addig nem tud tenni semmit, amíg az állampolgár konkrét panaszt nem tesz az ügyfélszolgálaton. Kérdésünkre elmondta: sok ilyenbejelentés érkezik, és a szervezet több postai kézbesítőtől vált már meg ilyenek miatt.