Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Corvinus Egyetem: fejlesztések maradnak el a tandíj eltörlése miatt

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Budapesti Corvinus Egyetem rektora szerint a tandíj eltörlése az egyetemi fejlesztések rovására megy. Mészáros Tamás hozzátette: a bevétel felét - a törvény szerint - a diákok ösztöndíjának emelésére fordították volna. Hangsúlyozta: digitálisan elérhető, ingyenes tankönyveket és jegyzeteket terveztek a bevételből.

Az egyetem rektora az InfoRádióban emlékeztetett arra, hogy minden állami intézmény vezetője támogatta a tandíj bevezetését.

A szeptembertől, felmenő rendszerben tervezett fejlesztési részhozzájárulás csak ebben az évben 90 millió forintos bevételt hozott volna a Corvinus Egyetemnek, amikor pedig már minden évfolyamon és a mesterszakokon is alkalmazták volna, 1-1,2 milliárd forint bevételhez juttatta volna az intézményt.

Az egyetem számolt a bevétellel, így most egyes területeken vissza kell fogniuk a költségeiket.

Az összeg felét a diákok kapták volna szociális ösztöndíjként, a másik felét pedig intézményfejlesztésre költhették volna a főiskolák és az egyetemek.

A Corvinus ingyenessé tette volna a tananyagot, amelyet elektronikus formában bocsátottak volna a hallgatók rendelkezésére, így megszűnt volna az illegális nyomtatás és terjesztés - mutatott rá a rektor. Mészáros Tamás hozzátette: a tandíj a diákokra is jelentős ösztönző erőként hatott volna.

Máshogy látja mindezt a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem rektora. Molnár Károly szerint az intézményük kiválóan tud működni a tandíjbevételek nélkül is, hiszen az ebben az évben a költségvetésük 1 százalékát sem tette volna ki, így igazából nem is kalkuláltak vele.

Molnár Károly, aki egyben a Magyar Rektori Konferencia elnöke is, elmondta: a testület április végére elkészít egy javaslatot a hallgatók támogatási rendszerének teljesítményen alapuló átalakításáról.

Eszerint megszüntetnék a különbséget az államilag támogatott, valamint a költségtérítéses hallgatók között, akik szavai szerint jelenleg is mindössze a képzésük árának nagyjából felét fizetik ki az egyetemnek, azaz ők is államilag támogatottak. Az pedig, hogy kinek kell fizetnie is ki tanulna ingyenesen, nem a felvétel pillanatában dőlne el, hanem az egyetemen nyújtott teljesítménytől függne.

Hanganyag: Seres Gerda