Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Csak 2010-ben lazítana a kormány a nadrágszíjon - lapszemle

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Népszabadság írása szerint a nadrágszíjon 2010-ben lazítana a kormány, akkor sem nagyon. Két év múlva körülbelül annyi adófizetői pénzt kapnak a minisztériumok, mint az idén, reálértékben pedig kevesebbet. Lapszemle.

Nem lesz könnyebb 2009-ben sem - ez derül ki a Népszabadság szerint a költségvetés hároméves keretszámaiból. A nadrágszíjon 2010-ben lazítana a kormány, akkor sem nagyon. Két év múlva körülbelül annyi adófizetői pénzt kapnak a minisztériumok, mint az idén, reálértékben pedig kevesebbet.

A most közölt számok nem tartalmaznak sok fontos tételt: a nyugdíj és az egészségügyi kiadások, a szociális ellátások vagy a lakástámogatások értéke nincs feltüntetve. Az adatok szerint a legrosszabbul a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, a legjobban a Honvédelmi Minisztérium jár.

Dől a pénz Veres János pénzügyminiszter adócsalásért elítélt korábbi üzlettársának volt cégéhez - olvasható a Magyar Nemzetben. A Kabai Károly által létrehozott Nyír-Uncia Kft. több mint félmilliárd forinttal gazdagodhatott a magyar állam és az Európai Unió pénzéből, miközben az egykori cégalapító börtönben van.

Kabai volt cége legutóbb alvállalkozóként fölözött le egy kétszázmillió forintos megbízást a Honvédelmi Minisztériumtól.

A Napi Gazdaságban az áll: komoly vitához vezetett az Országos Érdekegyeztető Tanácsban a rendezett munkaügyi kapcsolatokról szóló törvény, amely az államháztartási törvény mellett a közbeszerzési törvény rendelkezéseit is egységesítené. Az OÉT nem tárgyalt az adó- és járulékszabályokról, ugyanakkor lekerült a napirendről a fogyasztóvédelmi törvény is.

Az idén és jövőre felpörögnek a vidéki repülőtér-fejlesztések - közli a Világgazdaság. A legtöbb helyen a személyfuvarozás mellett áruátrakással is szeretnének foglalkozni, s sok helyen terveznek kiegészítő szolgáltatásokat, mint például szálloda, konferencia-központ, légitaxi vagy utazásszervezés.

Összességében legalább 12-15 milliárd forintot költenek a légi-infrastruktúrára és azokra a kapcsolódó szolgáltatásokra, amelyekkel fellendíthető a beutazó regionális turizmus és a helyi kereskedelem.

Hanganyag: Gál Ildikó