Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Kocsis: 2-3 év alatt átalakítható a BKV

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Két-három év alatt lehetne átalakítani a főváros közlekedési cégét, ennyi idő kellene ahhoz, hogy létrehozzák a holding-rendszert - mondta Kocsis István, a BKV vezérigazgatója.

A BKV vezérigazgató kijelentette, hogy ha a tulajdonos fővárosi önkormányzat is elfogadja a terveket, akkor már jövő évben elkezdődhet a vállalat átalakítása. Ennek egyik első lépcsője volt a szerdai kormányhatározatban említett elővárosi közlekedési vállalat, amelybe az állam valószínűleg egy cégén keresztül 30 milliárd forinttal, míg a közlekedési cég a HÉV vagyonelemeivel szállna be.

Egyelőre nem ismert, hogy az állam 30 milliárd forintja mekkora tulajdonrészt jelent az elővárosi közlekedési vállalatban, ahhoz, hogy ez kiderüljön, vagyonértékelést kell végrehajtani - fejtette ki Kocsis István.

"A holding megteremtené a tőkebevonás lehetőségét, szétválasztaná a működési és beruházási ráfordításokat, transzparenssé tenné a támogatások felhasználását és 4-5 milliárd forint megtakarítást eredményezne" - mondta a vezérigazgató.

Kocsis István szerint 2009-ben a cég legfontosabb feladatai közé tartozik a járműpark modernizációja - jelenleg 15 év a járművek átlagéletkora, pedig átlagosan 6-8 év lenne az elfogadható -, a vállalat vagyonelemeinek átvilágítása, és a humánerőforrás hatékonyság javítása.

A vezérigazgató hangsúlyozta: számít arra, hogy sikerül megegyezni a szakszervezetekkel a cég átalakításáról - amelybe egyébként őket is bevonják -, és a bérekről is.

A BKV idei előirányzott hiánya mintegy 18 milliárd forint, a kamatterhek pedig hatmilliárd forintot tesznek ki. A vállalat nagyon nehéz helyzetbe kerülhet a jövő évben, amikor bizonyosan problémásabb lesz hitelhez jutni, a kamatterhek pedig növekedhetnek - mondta Kocsis István.

Kiemelte: a cég adósságállományát, amely mintegy 80 milliárd forint, valószínűleg nem sikerül leküzdenie a BKV-nak, de nem is ez a cél, hiszen az az, hogy a vállalat képes legyen törleszteni a hitelek kamatait. Ezért felmerül, hogy be kell vonni olyan cégeket, amelyek együttműködnének a BKV-val - például a buszok lízingelésében -, de ehhez stabil üzemi eredmény szükséges - tette hozzá a vezérigazgató.

A BKV vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorának vendége lesz pénteken.