Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Megütötték az utasokat a BKV biztonsági őrei

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A BKV által megbízott biztonsági őrök ütöttek meg két fiatalt a csömöri HÉV-en. A fiatalokból álló társaság egyik tagja azért kapott pofont, mert feltette a lábát az ülésre, barátját pedig azért ütötték meg, mert tisztázni akarta a helyzetet.

Az Index arról ír, hogy a biztonsági cég azt állítja: az őrök úgy ítélték meg, hogy meg akarja támadni őket, ezért önvédelemből cselekedtek. A BKV alvállalkozójának számító cég biztonsági őrei nem először keverednek vitatott konfliktusba. Tavaly nyáron hat fiatal állította azt, hogy egy éjszakai BKV-buszon a biztonsági őrök megverték őket.

A Népszabadság arról számol be, hogy a hozzáférés egyenlőtlen, és jelentős különbségek mutatkoznak a várakozási időkben - ezt állapította meg az Egészségbiztosítási Felügyelet a PET/CT vizsgálatok ellenőrzésekor. Két hét vagy akár 2-3 hónap várakozás - nagyjából ennyit jelent, ha valakit például a debreceni vagy a budapesti PET/CT központba utal az orvosa. A sor pénzzel természetesen megkerülhető: aki kifizeti a vizsgálat 250 ezer forintos árát, a háromnapos előkészület után már mehet a vizsgálóba. A vizsgálatok sorrendjét elvileg központi várólista szabályozza, ám ez a gyakorlatban nem így van; sőt egyes országrészekből (Nógrád, Veszprém vagy Zala megyékből) alig jutnak el a betegek a vizsgálatokra.

A Magyar Nemzetben arról olvashatunk, hogy vádemelési javaslattal zárta le a napokban a Vám- és Pénzügyőrség Közép-magyarországi Regionális Nyomozó Hivatala az Országos Cigány Önkormányzat három tisztségviselője elleni nyomozást. A vádemelési javaslatról szóló információt a Fővárosi Főügyészség szóvivője is megerősítette. Mint írják, ha a VI-VII. kerületi ügyészség számvitel rendjének megsértése miatt emel vádat, úgy a három gyanúsítottból - köztük Kolompár Orbán OCÖ-elnökből - vádlott lesz. A napilap felidézi: az ügyben 2005-ben kezdődött vizsgálat, miután az OCÖ pénzügyi ellenőrző bizottságának egyik tagja feljelentést tett gazdasági bűncselekmény gyanújával. A feljelentés arra utalt, hogy az OCÖ gazdálkodásában súlyos visszaélések történtek 2003 és 2005 között. A lap megjegyezte, hogy a szervezet vezetője akkor Kolompár Orbán volt.

A Világgazdaság arról ír, hogy Ferihegy csökkenő forgalma a hosszú távú parkolók kihasználtságán is érződik. A lap szerint bár nyáron jellemzően a két-háromszorosára nő az igény a légikikötők melletti parkolás iránt, az idén - a válság következtében mérséklődő utazási kedv miatt - jóval kevesebben veszik igénybe ezt a lehetőséget. A reptérhez közeli várakozóhelyek egy része az utazási irodákkal szerződve próbálja meg tartani forgalmat. A Budapest Airport viszont kiszervezné a parkolást: a tervek szerint a közeljövőben pályázatot írnak ki.

A Napi Gazdaság cikke szerint télen ismét leállhatnak az Oroszországból Ukrajnán át az európai fogyasztókhoz irányuló gázszállítások, ha az ukrán fél nem tudja kifizetni a Gazpromnak gázáradósságait. Az ukrán GDP 20,3 százalékkal zsugorodott az első negyedévben, helyi elemzők pedig 12,5-14 százalékos gazdasági visszaesést prognosztizáltak az év egészére. Nyáron még valószínűleg nem lesz probléma, ezzel szemben a fogyasztás szokásos téli megugrása megoldhatatlan feladat elé állíthatja Kijevet. Az EU többmilliárdos hitelnyújtásról tárgyal Ukrajnával, amelyből az fedezhetné téli gázvásárlását.

A pénzcentrum.hu arról közöl összeállítást, hogy vonattal vagy autóval éri meg utazni? A cikkből kiderül: fiatal párok, akik többféle vasúti kedvezményre jogosultak olcsóbban megússzák az utat, ha a vasúti közlekedést választják. Teljes árú menetjeggyel utazók esetén azonban az autó - főleg ha útitársat is találnak - a kedvezőbb. Hogy a nagycsaládosok és a nyugdíjasok számára melyik konstrukció a megfelelő, elolvasható a pénzcentrum.hu-n.