Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Jó-e az érettségi rendszer?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Miközben az Oktatási Hivatal jelentése szerint az érettségi színvonala és rangja nem csökken, sokan úgy vélik, a diákok egyre felkészületlenebbül kerülnek be a felsőoktatásba.

Kiemelkedően jó, 3,65-ös lett idén az országos érettségi átlag. Kevesen buktak meg az érettségi vizsgán, és kettest is alig kapott valaki. Az ideinél csak 2005-ben születtek jobb eredmények, de akkor a matematika vizsgát a tételek kiszivárgása miatt érvényteleníteni kellett.

Szakértők szerint egyre könnyebb az egyetemi felvételit kiváltó, emelt szintű érettségi is, emiatt a vizsga elvesztette az értékét. Ráadásul évről évre egyre kevesebben választják az emelt szintű érettségit, hiszen e nélkül is könnyedén be lehet jutni számos felsőoktatási intézménybe.

Rudas Imre, a Magyar Rektori Konferencia volt elnöke szerint a jelenlegi finanszírozási rendszer miatt az egyetemek és főiskolák nem érdekeltek a változtatásban.

A Magyar Nevelők és Tanárok Egyesületének elnökségi tagja szerint a megoldás az lenne, ha kötelezővé tennék az emelt szintű érettségit az állami finanszírozott felsőoktatási képzésre jelentkezőknek. Porogi András erről az InfoRádió Aréna című műsorának egy korábbi adásában beszélt.

Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke szerint nemcsak az érettségi rendszerrel van baj, az Uniós felsőoktatási rendszer, az úgynevezett Bolognai Folyamat meghonosítása is ártott a magyar felsőoktatásnak.

Bakonyi László, az Oktatási Hivatal elnöke úgy véli: a több évtizede tartó vitát nem lehet azzal elintézni, hogy kötelezővé teszik egy tantárgyból az emelt szintű vizsgát. (Ez egyébként 2010-től az orvos, fogorvos, állatorvos és gyógyszerész szakra jelentkezők számára előírás).

Szerinte a felsőoktatásnak jobban figyelembe kellene vennie, milyen tananyagot ír elő a közoktatási törvény a középiskolák számára, és ehhez kellene igazítani a felsőoktatási felvételi követelményeket és tananyagot.