Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

BKV: milliókat vittek el a fénymásolók

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
BKV: milliókat vittek el a fénymásolók. Dugók pedig lesznek. Ingyenjegyekkel akarják kárpótolni a libegőn balesetet szenvedetteket. Lapszemle.

 5000. jubileumi számmal jelentkezik ma a Napi Gazdaság. A Korányi G. Tamás főszerkesztő cikkével induló ünnepi kiadásban megszólal többek között Spéder Zoltán, a tulajdonos cégcsoport elnöke, Bogsch Erik, a Richter vezérigazgatója, Farkas Ádám, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének elnöke, Oszkó Péter pénzügyminiszter, valamint Kupa Mihály és Bokros Lajos volt pénzügyminiszterek. A lap visszaidéz több, évekkel ezelőtti gazdasági történést.

A Magyar Nemzet azt írja, a BKV vezérigazgatósága évekkel ezelőtt csaknem 20 millió forintért bízott meg egy céget a vállalat fénymásoló-állományának teljes körű felmérésével. Az Optimismo Kft. ráadásul később köddé vált, fantomizálódott. Szintén magyarázatra szorul az a szerződés, amelyet Antal Attila, a társaság korábbi vezére látott el kézjegyével még 2007-ben. Ebben 35 millió forintért rendeltek tanulmányt arról, hogy hogyan kell a kormánynál hatékonyan lobbizni.

Az Index.hu azt írja, a dugók elkerülhetetlenek Budapesten. A torlódások kialakulásában pszichológiai tényezők is szerepet játszanak, de Budapesten jelenleg az a helyzet, hogy nincs olyan útvonal, amely a Margit-híd lezárása után el tudná vezetni az ott korábban óránként áthaladó 2000-2500 autót, állítja Berényi János a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. főtanácsadója. A tévé, a rádió és az újságok azt harsogták, hogy dugók lesznek, de egyrészt sokan még szabadságon voltak, másrészt az emberek elkerülő utakat kerestek vagy a tömegközlekedést választották. Mindennek azonban van ellenhatása is, hívta fel a figyelmet a szakember. Ha az emberek azt tapasztalják, hogy lehet autóval közlekedni a városban, újra autóba ülnek.

A Magyar Nemzet azt írja, gyorsuló ütemben nő az állam által vállalt garanciák és kezességek értéke, ez az összeg meghaladta a 2300 milliárd forintot. Az előrejelzések szerint a következő kormányra még ennél is nagyobb teher marad. A Költségvetési Tanács szerint olyan veszélyről van szó, ami komolyan fenyegeti az állam jövő évi gazdálkodását.

Az Index.hu arról ír, hogy baleset történt augusztus 29-én, szombaton a sátoraljaújhelyi libegőn. Egy teherautó daruja beleakadt a szerkezet egyik ülésébe és letépte azt a benne ülő két emberrel együtt. A daru a lábtartóba akadt bele, a felül csuklóval rögzített fémdarabot leszakította. A székben egy apa és nyolcéves lánya ült, tehetetlenül zuhantak le a négyméteres magasságban haladó libegőről. A teherautó sofőrje körülbelül 20 ezer forint bírságra számíthat. A libegőn ülőket pedig ingyenjegyekkel akarták kárpótolni.

A Napi Gazdaság azt írja, darabra ugyan annyi bírságot szabott ki a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal beszerzési ár alatti értékesítés ügyében az első félévben, mint tavaly egész évben. A 2008-as bírságok összege 183 millió forint volt, a szaldó 2009 első félévében már a 170 millióhoz közelít. A büntetéseket elsősorban a külföldi tulajdonú élelmiszerláncok kapják, és szinte kivétel nélkül be is fizetik. A legnagyobb bírságot ebben az évben a Jägermeister miatt osztották ki.

A Világgazdaság azt írja, hogy a válság miatt felére csökkent a targoncák eladása az elmúlt időszakban Magyarországon. Korábban jellemzően évi négyezer targonca kelt el legálisan. A legális forgalmazók üzletét az is rontja, hogy még mindig jelentős mennyiségű új targonca kerül be az országba szürke- és fekete importból.

A Portfólió.hu azt írja, kezdenek felbátorodni a kockázati és magántőke társaságok: egyre gyakrabban hiteleznek meg ilyen-olyan módon bajba jutott cégeket azért, hogy végül a kezükre kerüljön az adott vállalkozás. A Bloomberg adatai szerint az idei év első nyolc hónapjában eddig 162 csődben lévő társaságot vásároltak fel (vagy fuzionáltak velük), ami 60%-kal több mint a tavalyi év azonos időszakában, és csaknem háromszorosa a 2007-es adatnak.

Hanganyag: Litauszky Balázs