Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Nem cseréli le a BKV a francia metrókocsikat

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A DBR Projektigazgatóság igazgatóhelyettese cáfolta, hogy a BKV orosz szerelvényekre cserélné az Alstom-kocsikat, amelyek a 2-es metró vonalán járhatnak. A francia gyártó már eddig is több hónapos csúszásban van, és várhatóan csak az év elején utazhatunk az új metrón-kocsikon.

Az Index egyik blogjában jelent meg, hogy a Alstom-kocsik egyre sűrűbben hibásodnak meg, ezért a BKV vezetői már fontolgatják újak beszerzését. Az internetes bejegyzés szerint, ha az új metrók idén nem állnak forgalomba, akkor a BKV szerződést bont a gyártóval, visszaküldik az új vonatokat, és más kocsikat rendelnek.

Ezt azonban cáfolta a DBR Metró Projektigazgatóság igazgatóhelyettese. Guba János, aki az Alstom-projekt vezetője, arról is beszélt, hogy valóban tárgyaltak a múlt héten a moszkvai metrógyártó céggel, de csak a 3-as vonal régi orosz metrókocsijainak felújításáról.

Az Alstom-kocsikkal kapcsolatban Guba János azt mondta: azok az eddigi próbák során elfogadható műszaki állapotba kerültek, a gyártó viszont még mindig nem adta át a rájuk vonatkozó dokumentációt. Ezek nélkül a közlekedési hatóság nem tudja kiadni a végleges típusengedélyt, anélkül pedig nem lehet forgalomba helyezni a kocsikat.

A DBR igazgatóhelyettese elismerte, hogy a tárgyalások során elhangozhatott a BKV részéről, hogy akár vissza is utasíthatja a metrókocsikat, de nem hiszi, hogy ez bekövetkezne.

Héri József, a BKV műszaki-üzemeltetési igazgatója a múlt héten az InfoRádiónak arról beszélt, hogy ha a francia cég valóban nem kapja meg az engedélyeket, akkor a tervezett novemberi időpont helyett csak 2010 első negyedévében indulhat el az első új szerelvény a 2-es metró vonalán.

Héri József kiemelte: várhatóan jövő ősszel már csak Alstom-szerelvények járnak a 2-es vonalon. Ez egyébként mintegy 139 millió euróba kerül a közlekedési vállalatnak. Sajtóértesülések szerint az engedélyeztetéssel és üzembe helyezésével kapcsolatban jelenleg is folyamatosak az egyeztetések a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a BKV és Alstom szakemberei között.