Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Már beindult a kampánygépezet, de miről beszélnek majd a politikusok?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Fideszhez pártolt bizonytalanok elidegenítése lehet az egyik célja a szocialistáknak a mostani kampányidőszakban a Nézőpont Intézet vezető elemzője szerint. Böszörményi Nagy Gergely az InfoRádiónak azt mondta: a legnagyobb ellenzéki párt elsősorban a fontos témákra fókuszál majd, míg a többiek érdeke az, hogy a következő hónapok a politikai személyiségekről szóljanak.

Az MSZP legfontosabb célja, hogy a Fideszt összekösse a többi párttal, így próbálva elidegeníteni a legnagyobb ellenzéki párttól azokat, akik korábban az ő szavazóik voltak, ám a táborukból kiszakadva az Orbán Viktor vezette tömörüléshez csatlakoztak, ám csak lazán elkötelezettek, bizonytalanok  - mondta az InfoRádiónak a Nézőpont Intézet vezető elemzője.

Böszörményi Nagy Gergely hozzátette: az MSZP-nek és a Jobbiknak is az az érdeke, hogy a választási kampány személyiségekről szóljon, míg a Fideszé éppen ennek ellenkezője. Nem véletlen, hogy ez a párt még nem nevezte meg hivatalosan a miniszterelnök-jelöltjét sem.

A Fidesznek elsősorban a témákra kell fókuszálnia, ha meg szeretné őrizni a közvélemény-kutatásokban ma megmutatkozó fölényét, Orbán Viktort ugyanis a választópolgárok egy része legalábbis megosztó politikusnak tartja. Az ő központba helyezése elsősorban a szocialisták érdeke - magyarázta.

Ha a kampányban a két nagy párt dominál majd, a Jobbik esélyei csökkennek, ebben az esetben ugyanis várhatóan sokan mennek majd el szavazni, így Vona Gábor pártjának törzsszavazói nem lesznek elegen ahhoz, hogy az európai parlamenti választáskor elért eredményhez segítse a tömörülést - fejtegette Böszörményi Nagy Gergely.

A Jobbik éppen ezért már most igyekszik elérni, hogy megfelelő mennyiségű kommunikációs platform álljon rendelkezésére, ezt szolgálja az, hogy a pártok közül először nevezték meg jelöltjeiket. Mivel a pártnak állam- és kormányfőjelöltje is van, két csatornán kommunikálhatja mondanivalóját - fűzte hozzá.

Kampányban

Általában nem könnyű eldönteni, mikor is kezdődik a kampány, most azonban látszik, hogy decembertől a pártok működését már az országgyűlési választásokra való készülődés határozza meg - fogalmazott a Nézőpont Intézet vezető elemzője.

Böszörményi Nagy Gergely szerint az, hogy a kisebb pártok bele tudnak-e szólni a nagyok versengésébe, elsősorban attól függ, milyen sikerrel tudnak kopogtatócédulákat gyűjteni, állíthatnak-e országos listát, ez ugyanis drámai mértékben növelné az esélyüket a parlamentbe jutásra.

Ettől fogva a média is potenciális esélyesként kezeli majd az adott politikai tömörüléseket, amelyek közül kiemelkedhet egy lehetséges győztes is, amely ugyancsak emeli a vele kapcsolatos hírek értékét - jegyezte meg a szakértő.

A kis pártok emellett azon dolgoznak, hogy minél hamarabb kezdődjön meg a kampány, hiszen akkor tudnak még felülethez jutni, amikor a nagyobb politikai erők kampánygépezete még nem dolgozik teljes fordulatszámon - magyarázta Böszörményi Nagy Gergely.

Az elemző arra számít, hogy a kampányban a Jobbik mind az MSZP-vel, mind a Fidesszel foglalkozik majd, míg a szocialisták pedig a legnagyobb ellenzéki pártról beszélnek majd sokat. Egyedül az Orbán Viktor vezette tömörülésnek nem érdeke, hogy pártokról és személyiségekről szóljon a kampány, nekik az fontos, hogy az ország állapotáról, a kormányzat teljesítményéről és a botrányokról legyen szó - fűzte hozzá.

Hanganyag: Németh Zoltán