Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Hogy áll most a 4-es metró építése?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Bár 60 százalékban már készen áll, várhatóan csak 2012 végére fejeződik be a 4-es metró 2006-ban kezdett építése - mondta az InfoRádiónak a DBR Metró Projektigazgatóság sajtóreferense. A beruházás összköltsége jelenleg 366 milliárd forint.

Az ünnepek előtt gyakorlatilag elérte a Rákóczi teret a 2007 tavaszán az Etele térről indult, délen haladó alagútépítő pajzs, amely várhatóan január első hetében töri majd át az állomás falát - mondta az InfoRádiónak a DBR Metro Projektigazgatóság sajtóreferense, megjegyezve: az északi fúrópajzs sincs már messze.

Az építkezés 2006 közepén indult, amelynek befejezését akkor 2009 végére ígérték. Most a beruházás 60 százalékos készültségű, a mostani tervek szerint pedig 2012 utolsó hónapjaiban készül el. Pető Szabolcs emlékeztetett: a késés oka az alagútépítő Bamco és a BKV tavasszal kirobbant vitája.

Márciusban a Bamco konzorcium közel 35 milliárd forintos többletkövetelést nyújtott be a DBR-nek, miközben a teljes munkát a szerződés szerint hozzávetőleg 62 milliárd forintért kellett volna elvégeznie - írta akkor közleményében a projektigazgatóság. Később a két cég megegyezett, és a munka folytatódott.

Októberben a Bamco azt közölte, hogy az állomások előrehaladott készültségi foka miatt nehezebben tudja megközelíteni az alagutat, ezért az eredetileg tervezett 22 hét helyett csak 50 hét alatt tudja megépíteni az alagutat a Baross térig.

Pető Szabolcs hangsúlyozta: az utolsó négy hónapban rendben ment az építkezés, és most úgy tűnik, hogy újabb késésekre a továbbiakban sem kell számítani, így nagyon valószínű, hogy 2012 végén valóban befejeződik a 4-es metró építése.

A beruházás - Etele tértől a Baross térig tartó - első szakaszának költségvetése 366 milliárd forint, azt azonban még nem lehet tudni, mi lesz a Bamco és a BKV között kialakult vita kimenetele - közölte a DBR Metró Projektigazgatóság sajtóreferense. Hozzáfűzte: valószínűleg a szerződésben biztosított jogi úton, azaz egy döntőbizottság felállítása után derül majd ki, hogy ki, kinek és mennyivel tartozik.

Hanganyag: Sigmond Árpád