Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Mit keresnek a politikusok a közösségi oldalakon?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában alkalmazott technika után már Magyarországon is egyre több politikus jelenik meg a közösségi oldalakon. Fűrész Gábor kommunikációs szakember szerint ez lesz az idei magyar választási kampány újdonsága, ugyanis ezzel a politikailag kevésbé aktív választókhoz is eljuthatnak.

A direkt marketing lehetőségeit már maximálisan kihasználták a politikusok. Az e-mailjeink között található politikai témájú leveleket az emberek nagytöbbsége automatikusan a spam-ek közé teszi, míg a postaládában található szórólapok vagy füzetek hamar a kukában végzik. Annak sem sokan örülnek, ha a telefonjukban szólal meg egy vezető politikus hangja.

De vannak-e még új lehetőségek a kampánystratégák számára? Mi a helyzet az internettel vagy a közösségi oldalakkal?

A közösségi oldalak leginkább a 30 év alattiak körében kedveltek. Õk azonban nem igazán érdeklődnek a politika iránt. Vajon érdemes mégis megszólítani őket például a Facebookon?

Fűrész Gábor kommunikációs szakember szerint igen, egy üzenet ugyanis különösen hatásos lehet akkor, ha a fogadó fél nem is számít rá. Más kérdés persze, hogy a közösségi oldalakat a magyar politika korábban a privát szféra részének tekintette, amit a felhasználók minden bizonnyal nem bántak.

Az Egyesült Államokban már az internet is egy fontos terepe a kampánynak, és bár igen lassan, de a magyar politikusok is megjelentek ezeken az oldalakon. Gusztos Péter szabad demokrata politikus futóblogját igen sokan követik nyomon, a Pettkót a patkóba című, nem teljesen kampánycélokat szolgáló csoporthoz is majdnem 140 ember csatlakozott, köztük maga az MDF-es politikus, Pettkó András.

De fellelhető a Facebookon a szocialista frakció jó része. A közösségi portálon oldalt nyitó országgyűlési képviselők száma különösen az utóbbi hetekben szaporodott meg.

Fűrész Gábor úgy véli: az internet egy olyan kiaknázatlan terület, ahol bőven van még lehetősége a politikai kampányok készítőinek.

Hanganyag: Németh Zoltán