Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

A Rákóczi téren van a 4-es metró fúrópajzsa

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Elérte a Rákóczi téri állomást a 4-es metró déli fúrópajzsa. A DBR Metró Projektigazgatóság szerint az ütemtervben lefektetett év végi időponthoz képest már a nyár elején kész lehet a két alagút a Baross térig. A cég azt ígéri, hogy 2012 végére üzemkész lesz a 4-es metró, a forgalom viszont csak az engedélyek beszerzése után indulhat majd.

Hatalmas ováció fogadta a 4-es metró déli alagútját fúró pajzsot, ahogy megérkezett a Rákóczi téren épülő állomásra. Az északi pajzs kéthetes késésben van, de az építők szerint a hónap végére az is "betör" a Rákóczi térre. Miközben a vendégek és az újságírók az állomáson már hallották a közeledő marótárcsa hangját, Németh Tibor szerkezetépítési főmérnök beszélt a műveletről.

"Másfél hónap alatt értek át a Kálvin térről a Rákóczi téri állomásra a déli pajzzsal. Rögtön a Kálvin térnél keresztezni kellett a 3-as metró alagútjait. Ezeket az alagutakat 1,5 méterre megközelítette a fúrópajzsunk, de semmilyen hatása nem volt a működő alagutakra a pajzsnak" - jelentette ki.

A DBR Metró Projektigazgatóság vezetője az InfoRádiónak elismerte, korábban arról is szó volt, hogy néhány hónapra leállítják a 3-as metró forgalmát ezen a szakaszon, erre azonban nem volt szükség. Az ősszel átdolgozott ütemterv szerint az év végéig kell befejeződnie az első szakasz alagút-építési munkáinak, addig tehát a fúrópajzsnak el kell érnie a Baross teret.

Klados Gusztáv szerint ez előbb is meglehet. Szerinte, ha a Bamco "veri a saját ütemtervét", akkor a nyár végére be fogják tudni fejezni a pajzsos alagútépítést, ahelyett, hogy az év végéig dolgoznának vele. A vonatok el fognak indulni 2012 végén.

Ekkor azonban még csak a tesztüzem kezdődik. Ha pedig két hónapig nincs semmi fennakadás, akkor kaphatja meg a 4-es metró a szükséges engedélyeket. Így pedig 2013 elején indulhat meg a forgalom az Etele tér és a Baross tér között.

Bár a 4-es metró legelső tervei 1972-ből származnak, akkor a rossz gazdasági helyzet miatt elhalasztották az építést. Az első hivatalos átadási határidőt még a Horn kormány tűzte ki 2003-ra. Ezt követően 2008-as és 2010-es forgalomba-állítással is számoltak a megbízók.