Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

\"Egyedül az MSZP jöhet szóba\" - hetilapszemle

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Heti Válasz arról ír, hogy az idei parlamenti választás nem csak pártok, hanem az uszályukba állított civil szervezetek csatája is lesz. A Figyelő a kínai cégek magyarországi befektetéseit elemzi.

A Heti Válasz arról ír, hogy az idei parlamenti választás nem csak pártok, hanem az uszályukba állított civil szervezetek csatája is lesz. Az MDF-et 2006-ban a parlamentbe juttató Tisztelet Társasága január végén dönt arról, hogy mely pártot vagy pártokat ajánlja szépkorúnak nevezett tagjai figyelmébe. A társaság 800 nyugdíjasklubon keresztül több mint 140 ezer tagot tömörít, tálcán kínálva ezzel megannyi szavazót. Így tehát érthető a tülekedés a támogatás megszerzéséért. A kis pártok közül jelenleg az MDF tűnik esélyesnek a parlamentbe jutásra, ám a Társaság tagjai még nem felejtették el, hogy annak idején a Bokros-csomag leginkább őket sújtotta, így nem valószínű, hogy szívesen szavaznának a közgazdászt kormányfőjelöltként felvonultató pártra. A Heti Válasz szerint egyedül az MSZP jöhet szóba. Megjegyzik: Mesterházy Attila sietett is leszögezni, hogy a Társaság programjában több rokonszenves pontot talált. Hozzáteszik: egyvalaki biztosan számíthat a Tisztelet Társasága támogatására, igaz, nem a tavaszi, hanem inkább az őszi, helyhatósági választáson. A Heti Válasz leírja: Rogán Antalról van szó, aki a Fidesz parlamenti képviselőjelöltjeinek egyéni listáján is szerepel.

A Figyelő a kínai cégek magyarországi befektetéseit elemzi. Mint írják: Magyarország számára páratlan és alkalmasint soha vissza nem térő lehetőség, hogy Kína hazánkat már több éve európai és regionális elosztóközponttá jelölte ki. E döntés következményeként kínai vállalatok sora fektetett már be, illetve készül ilyen lépésre nálunk. Egyelőre azonban az együttműködési partnerség meglehetősen egyoldalú. Pedig a lap szerint kár volna lemaradni a kínai vonatról, éppen akkor, amikor a gazdasági világválság felgyorsította a kínai növekedési modell átalakítását, és a Made in China korszak után máris itt a Made by China éra. Azaz az ázsiai ország vállalatai a nyugati világcégeknek végzett olcsó bérgyártás évtizedei után önálló márkákkal akarnak hódítani a világpiacokon.