Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Tarlós: A Budapestért felelős kormánybiztosi poszt egy vicc

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A főváros vezetését most is azok az emberek alkotják, akik nem kifogásolták, hogy olyanok vittek ki a BKV-tól sok tízmilliós végkielégítéseket, akik \"átszállójeggyel\", egy-másfél évig voltak a cégnél, és akik eltűrték, hogy a társaság három-négy milliárd forintot fizetett ki megkérdőjelezhető tanácsadói szerződésekre - mondta a Fővárosi Közgyűlés Fidesz-frakciójának vezetője az InfoRádió Aréna című műsorában.

Tarlós István emlékeztetett: az ellenzék 2006 és 2009 októbere között huszonnégy alkalommal kezdeményezte a BKV ügyeinek felülvizsgálatát, a szabad demokrata-szocialista blokk azonban ezt rendre leszavazta.

Nonszensz, hogy a közlekedési társaságnál jelenleg nincsen kollektív szerződés - közölte a politikus, aki ugyanakkor képtelenségnek nevezte, hogy a BKV-nál 26 érdekképviseleti egység működik. "Hogyan lehetséges ez, hány embert fizetnek ott, miért kell egy egyszemélyes fővárosi tulajdonú cégnél huszonvalahány szakszervezeti egységnek lennie?" - tette fel a kérdést Tarlós István.

A politikus hangsúlyozta: Budapest közösségi közlekedésének biztosítása a fővárosi önkormányzat feladata, amiért Demszky Gábor a felelős. "A Budapestért felelős kormánybiztos poszt egy vicc. Ha a képviselő úr nem is veszi fel az ezért járó fizetését, fenntartanak neki egy irodát. Ott azért fizetnek néhány embert, hogy olcsó kampányt folytathassanak" - fejtegette.

Párhuzamosságok


Tarlós István szerint az, hogy a BKV-nál ennyi szakszervezet működik, annak a bizonyítéka, hogy a cégen belül elviselhetetlen párhuzamosságok vannak. Bár Medgyessy Péter kormánya 2003-ban nullára konszolidálta a vállalatot, annak adósságállománya azonban a szervezetlen működés miatt újratermelődött és mára 90 milliárd forintosra növekedett - magyarázta a frakcióvezető.

Az ellenzéki politikus hozzátette: Varsóban és Helsinkiben például egyáltalán nem támogatja az állam a város közösségi közlekedését, Budapesten azonban a Gyurcsány- és a Bajnai kormány a cég 116 milliárdos működési költségéből 32 milliárdot biztosított. A főváros ezzel szemben évek óta csak 10 milliárdot adott, és azt sem valorizálta soha. "Nem áll jogában a városvezetésnek az államra mutogatni, az állam ugyanis ebből a szempontból teljesítette az ígéretét. Aki nem teljesített, az a főváros vezetése" - fogalmazott Tarlós István.

A Fidesz fővárosi frakciójának vezetője szerint a következőkben át kell szervezni a BKV-t, és meg kell tölteni tartalommal a több mint tíz éve létrejött budapesti közlekedési szövetséget. Ennek része lenne a MÁV-val és a Volánnal közös tarifarendszer és menetrend, valamint részben közös infrastruktúra és költségviselés kidolgozása Budapesten és annak körzetében. Tarlós István szerint emellett a fővárosnak a parkolási díjak beszedését saját kézbe kell vennie, az ebből származó bevételeket pedig a közlekedés forrásainak bővítésére kell fordítani.

Hanganyag: Exterde Tibor