Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Ahol a Jobbik biztosan veri az MSZP-t

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A miniszterelnök-jelöltek közül Orbán Viktor mondhatja magáénak a legtöbb internetes rajongót a Facebook közösségi portálon. A Lehet Más a Politika ebben a versenyszámban a Fideszen kívül mindenkire igen sokat ráver az 5000 támogatójával.

A miniszterelnök-jelöltek internetes "rajongó-gyűjtő versenyében" Orbán Viktor jelentős előnyt tudhat magáénak. A közvélemény-kutatások adataihoz képest a Lehet Más a Politika (LMP) a virtuális térben sokkal jobban szerepel: a Facebook-on mintegy 5000 regisztrált rajongót mondhatnak magukénak.

A Jobbik ebben a kategóriában veri az MSZP-t, Bokros Lajos a virtuális barátkozásban szintén jobb valamivel, mint Mesterházy Attila. A Jobbik ugyanakkor több ellendrukkert szedett össze a közösségi oldalon, mint támogatót.

A Facebook internetes közösségi portálon is aktívak a választásokra készülődő pártok. Az egyik fontos mutató, hogy a pártvezérek rajongói oldalaihoz vajon hányan csatlakoznak. Mindez persze általános következtetések levonására nem alkalmas, de azt megmutatja: ki népszerűbb a legaktívabb internetezők körében.

Hasonlóan az országos népszerűségi listához, itt is Orbán Viktor vezet. Néhány hete startolt rajongói oldalához az évértékelő beszédig 8600-an csatlakoztak, az Orbán-hívek létszáma azóta 11400 fölé emelkedett.

Érdekesség, hogy az LMP a második ebben a rangsorban, netes rajongóinak száma 5000.

A Jobbik miniszterelnök-jelöltje, Vona Gábor tavaly decembere óta gyűjti a rajongókat, kiknek száma az ő esetében eléri a 2300-at. Az MSZP listáját vezető Mesterházy Attila mögé december eleje óta 423 rajongó sorakozott fel, de az tudható, hogy a szocialisták szavazói bázisának tartalékait nem az internet-generáció soraiban kell keresni.

Az "I love Bokros Lajos" című oldal 600 rajongót mondhat magáénak.

Vannak ellendrukkerek is, ők különösen a Jobbik esetében aktívak, igazolva a közvélemény-kutatások eredményeit, miszerint a Jobbik megosztó párt. A "Jobbik? Nem!" elnevezésű csoporthoz 3000-en csatlakoztak, vagyis a párt több tiltakozót gyűjtött a világhálón, mint támogatót.

A Google szerint a magyar internetezők száma 2009 novemberében 4,6 millió volt, ezek közül mintegy 500 ezren regisztrált tagjai a Facebook közösségi portálnak.