Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Pokorni: Az iskolai szegregációt nem lehet csak jogszabályokkal leküzdeni

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az iskolai szegregációt nem lehet csak jogszabályokkal leküzdeni, ahhoz jó iskolák kellenek, azok megteremtéséhez pedig pénzre van szükség - mondta Pokorni Zoltán, az Orbán-kormány oktatási minisztere az index.hu-nak. A párt kormányra kerülése esetén visszaállítaná a buktatást, és kiemelt ösztöndíjakkal csábítaná a tanári pályára a legjobban teljesítő fiatalokat.

A Népszabadság arról ír, hogy a Külügyminisztérium által szervezett továbbképzés oktatója szerint az egyik leginkább euroszkeptikus közösség a pedagógusoké. Rádai Péter szerint évek óta tart képzéseket, ahol, ha nem is ostorozzák az uniót, gyakran a kétkedők érveit ismételgetik. Több tanár csak kíváncsiságból jár az ilyen továbbképzésekre, őket győzködni kell, miért ne beszélhetnének a diákjainak ők is uniós témákról, például a környezetvédelem kapcsán. Az EU-s pedagógusképzésre általában nagy a túljelentkezés, és Rádai Péter elmagyarázta: ilyenkor minél többféle tanárt igyekeznek összeválogatni. Hozzátette: tapasztalatai szerint a tanárok igenis hajlandók uniós témákról beszélni az órákon, a továbbképzésen csak "kapnak egy kis oldalba bökést".

A Magyar Nemzet arról közöl írást, hogy tavaly ősszel kezdődött meg Pécs teljes körű gazdasági átvilágítása, amelyet a közbeszerzésen kiválasztott CCA Zrt. végzett el. Az eredményről kedden tájékoztatta a sajtót Páva Zsolt, Pécs fideszes polgármestere. A 11 ezer oldalas, 84 szakértő által készített dokumentumból kiderült: elképesztő pazarlás folyt Pécsett, és fegyelmezett gazdálkodással 3,3 milliárd forintot lehet megtakarítani egy év alatt. A polgármester arról is beszélt, hogy intézménybezárásokat nem terveznek, a polgármesteri hivatal, a városi óriáscég, a Pécs Holding Zrt., valamint az Európa kulturális fővárosa program lebonyolítására hivatott Pécs 2010 Menedzsmentközpont Kft. esetében várhatók nagyobb átalakítások az év folyamán.

Az index.hu interjút közöl Pokorni Zoltánnal, a Fidesz korábbi oktatási miniszterével, aki arról beszélt, hogy az iskolai szegregációt nem lehet csak jogszabályokkal leküzdeni, ahhoz jó iskolák kellenek, azok megteremtéséhez pedig pénzre van szükség. Hozzátette: a Fidesz a hátrányos helyzetű, cigány gyerekek esélyegyenlőségét jobban finanszírozott kiemelt oktatási körzetek létrehozásával, a védőnői hálózat megerősítésével, az óvodáztatáshoz kötött támogatással, és a nevelésre több lehetőséget adó egész napos iskolával segítené. A Fidesz visszaállítaná a buktatást, és kiemelt ösztöndíjakkal csábítaná a legjobbakat a tanári pályára. Arra a kérdésre, hogy vállalna-e ismét oktatási miniszteri posztot, Pokorni Zoltán azt felelte, hogy ősszel újabb négyéves ciklusra szeretném majd megkapni a XII. kerületi választók bizalmát, de ha az új miniszterelnöknek szüksége lesz a szaktudására a választások után, mindenben segíti majd a munkáját.

A Napi Gazdaság szerint az első bevallási és befizetési határidőig mindössze 81 millió forint folyt be az alkotmánybírák által alaposan megszűrt vagyonadó címén a költségvetésbe. Február 25-ig az egyéni vállalkozóknak és az áfaalany magánszemélyeknek kellett benyújtaniuk jövedelemadó-bevallásaikat, ezzel együtt pedig rendezniük kellett esetleges vagyonadó-befizetéseiket is. Az adóalanyok többsége számára május 20. lesz a bevallási határidő. Eredetileg 50 milliárd forint bevételt várt a kormány, ám ennek csak a töredéke teljesülhet.

A Világgazdaságban arról lehet olvasni, hogy mélyben az európai autógyártás. Tavaly 13,4 millió személygépkocsi készült Európában, 13 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Ilyen alacsony szintre 1996 óta nem volt példa, a 2007-es csúcsévben pedig a 17 milliót is meghaladta a gyártási darabszám. A következmények súlyosságát érzékeltetve Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke a közelmúltban azt mondta: az autóipar közvetlenül és közvetve 12 millió embernek ad munkát, így, ha ez az iparág bajban van, Európa is bajban van. A Daimler és a Renault most részvénycseréről tárgyal, a folytatás nyilvánvalóan bizonyos kiskocsik fődarabjainak egységesítése lesz. A Mercedesnek ugyanis gondot okoz, hogy kisautógyártása csak kis mértékben nyereséges.