Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Gondok a használatbavételi engedély körül

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az Index szerint tegnap kora délután még nem volt használatba vételi engedélye az M6-os autópálya Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszának, pedig a tervek szerint ünnepélyes keretek között ma adják át az útrészt. A rendezvényen, amelyet alig egy órával követ a Szekszárd-Pécs szakasz avatása is, ott lesz Bajnai Gordon miniszterelnök, a meghívó szerint délután fél négytől Pécstől egyenesen Budapestig lehet száguldani.

Az Index cikke szerint tegnap kora délután még kérdéses volt, hogy vajon csak ökörsütés jellegű esemény lesz-e a ma délutánra meghirdetett miniszterelnöki sztrádaátadásból, avagy azon az ünnepély után tényleg elindulhat-e a forgalom, ugyanis egyelőre nem adott használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság a Dunaújváros-Szekszárd útszakaszra. Az InfoRádió kereste a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, de adásunkig nem sikerült az illetékeseket elérni.

Az Indexnek a hivatalban kora délután csak annyit mondtak: az ellenőrök még hétfőn is kint voltak az érintett szakaszon, jelentésükre és annak eredményére még várni kell.

Az, hogy az átadás problémás lehet, az Indexnek több forrás is megerősítette. Szombaton a Népszabadság arról írt, az egyik völgyzáró gát hídjának megsüllyedése miatt kerülhet veszélybe a használatba vételi engedély, az Index azonban úgy tudja, több kifogás is felmerült, melyek közül az egyik legsúlyosabb a pályaszakasz korlátainak alkalmasságával kapcsolatos. Ami biztos: a Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszon alkalmazott korlátokkal kapcsolatban egész sor hatósági irat keletkezett az elmúlt hónapokban.

A korlátok egyesek szerint ugyanis nem felelnek meg az eredetileg kiírt koncessziós autópályatenderben foglalt paramétereknek és a magyar szabványoknak.

Az Index információi szerint valószínűsíthető, hogy a hatóság ellenőrei úgy vélekednek majd, hogy több ponton komolyabb átépítésre lesz szükség.