Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

GfK: a választások miatt javult a fogyasztói bizalom

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A lakosság nagy részében jelentősen javult Magyarország helyzetének megítélése - mondta az InfoRádiónak a GfK Hungária Piackutató igazgatója. Kozák Ákos kifejtette: az optimista hangulat a választások miatt alakult ki.

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által közösen mért komplex fogyasztói bizalom index értéke csaknem 20 ponttal emelkedett 2010 első negyedévében, a tavalyi utolsó negyedévhez képest, így ezúttal 165,9 ponton áll. A tavalyi év azonos időszakához - a válság mélypontjához - képest 50 pontot meghaladó emelkedés figyelhető meg.

A fogyasztói várakozások indexe jelentős, a 2009 végéhez képest 33 pontos emelkedéssel jelenleg 208,8 ponton áll. Ennek háttérében a háztartások várt pénzügyi-anyagi helyzetének, és az ország rövid távú gazdasági helyzetének kedvezőbb megítélése áll - jelezték.

Az idei első negyedévben mért eredmények párhuzamba állíthatók a 2006 márciusában mért prognózisokkal, ám akkor csak 21, most viszont 33 ponttal emelkedett a Fogyasztói Várakozások Indexe.

Hasonlóan megugrott 2006-ban a komplex fogyasztói bizalom index értéke is, akkor 14,2 ponton állt. A GfK azonban hozzáteszi, hogy 2006 márciusában kiugróan magasan, 204,3 ponton állt a bizalmi index, azóta viszont folyamatosan süllyedt, különösen a válságot követően.

A piackutató cég, vásárlási hajlandóság indexe ugyanakkor mérsékelten, 5,4 ponttal emelkedett 2010 elején, a tavalyi utolsó negyedévhez képest, így a jelenlegi 118,2 pontos érték azt jelzi, hogy a vásárlási kedv még mindig alacsony, a lakosság továbbra is megfontoltan bánik a pénzével - közölték.

Hanganyag: Szabó Gergõ