Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

LMP: Budapest továbbra is válságban van

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az LMP szerint két évtizeddel a rendszerváltozás után Budapest továbbra is válságban van; sem az európai közösségben nem találta meg a helyét, sem a lakóinak nem tudott élhető környezetet biztosítani. A párt szerdai sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy az LMP a belvárosban forgalomkorlátozásokat, illetve dugódíjat vezetne be és fejlesztené a közösségi közlekedést, bővítené a kerékpársávok számát.

Jávor Benedek, a Lehet Más a Politika (LMP) fővárosi listavezetője - aki a lista második helyén szereplő Osztolykán Ágnessel villamossal érkezett a budapesti Moszkva térre meghirdetett sajtótájékoztatóra - azt mondta, hogy a főváros gondjai néhány kulcsterületen koncentrálódnak, ezek közé tartoznak a közlekedés, a városfejlesztés, a megoldatlan parkolási rendszer és a zöldfelületek problémái.

Jávor Benedek, az LMP Budapest programját bemutatva úgy ítélte meg, hogy a jövőben a közúti közlekedés és az egyéni közlekedési módok preferálása helyett a belterületi forgalom csillapítását és az átmenő forgalom csökkentését előtérbe helyező közlekedési koncepció irányába kellene elindulni.

Az LMP emiatt a belvárosban forgalomkorlátozásokat illetve dugódíjat vezetne be - jelentette ki, hozzátéve: ezzel párhuzamosan szükség van a közösségi közlekedés fejlesztésére is.

Kijelentette azt is, hogy a BKV nem képes hatékonyan üzemeltetni a főváros közlekedését, ezért a párt úgy alakítaná át a céget, hogy a szolgáltatásokat megrendelő, irányító, ellenőrző szervezeteket elválasztaná a szolgáltató szervezettől. Adott esetben akár a szolgáltató szervezeteket is szétválasztanák metró, HÉV és villamos üzemágakra.

Úgy látják, hogy ez csökkentené a korrupció veszélyét és lehetővé tenné a magántőke bevonását.

Ezek mellett növelnék a kerékpársávok és a minőségi közterületek mennyiségét, valamint több zöldterületet alakítanának ki - hangzott el.

A közigazgatási rendszerről Jávor Benedek azt mondta, hogy Budapest 23 önálló városként működő kerületből és a fővárosi önkormányzatból áll, amely miatt nem lehet hatékony koncepciókat kialakítani.

Kérdésre válaszolva kijelentette: meg kell hagyni a kerületi önkormányzatokat, de néhány, általa egyelőre nem vázolt hatáskört át kell helyezni a fővárosi önkormányzathoz.

Hozzátette, hogy a parkolási rendszert is újragondolnák, mert úgy gondolják, hogy a befolyó pénzeket sokkal hatékonyabban is fel lehetne használni.

Osztolykán Ágnes a társadalmi problémákat taglalva a szociális bérlakások problémáira hívta fel a figyelmet. Véleménye szerint ezekről az önkormányzatok nem mindig a rászorultsági elvek alapján döntenek.

Kijelentette, hogy a belvárosban meg kell szüntetni az "elgettósodott" részeket.