Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Magyarország ma csatlakozott az \"ezresek klubjához\"

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Átadták az M6-os autópálya középső szakaszát. A Dunaújváros és Szekszárd közötti gyorsforgalmi út azonban csak ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt kapott. Az átadáson ott volt Bajnai Gordon miniszterelnök és Hónig Péter közlekedési miniszter. Pécs és Budapest között egy órával rövidült le az út ideje.

Magyarország ma csatlakozott az "ezresek klubjához", ahhoz az elit körhöz Európában, ahol ezer kilométert meghaladó autópálya, gyorsforgalmi út működik - hangsúlyozta Bajnai Gordon miniszterelnök az M6-os autópálya fácánkerti pihenőhelyén, az M6 Tolna Koncessziós Zrt. képviselőinek és a térség szocialista országgyűlési képviselőinek jelenlétében.

A kormányfő a távirati iroda közlése szerint úgy fogalmazott: az új út felzárkózási lehetősége nyit a térségben Tolna és Baranya megyének, de Kalocsa és Baja számára is bekapcsolódási lehetőséget biztosít Európa vérkeringésébe. Hozzátette: Magyarország az elmúlt száz év legintenzívebb fejlődését éli meg, az előző nyolc évben az ország megháromszorozta gyorsforgalmi útjainak hosszát.

A 65,1 kilométeres autópálya-szakaszt PPP-konstrukcióban, a magán és közszféra együttműködésében az M6 Tolna Koncessziós Zrt. építette, és üzemelteti 2038. július 16-ig. A társaság és a gazdasági minisztérium közötti szerződés nettó értéke 118,6 milliárd forint. A magyar állam 30 évig rendelkezésre állási díjat fizet a koncessziós társaságnak, a közlekedési minisztérium tájékoztatása szerint 2010-ben havi, mintegy egymilliárd forintot.

A Dunaújváros-Szekszárd szakasz után átadták a Szekszárd és Pécs közötti részt is. A Dunaújváros és Szekszárd közötti útszakasz ünnepélyes átadását némileg beárnyékolta, hogy a gyorsforgalmi utat bejáró ellenőrök néhány napja több problémát is találtak.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság munkatársai az Index szerint 10 pontba szedték össze azokat a munkálatokat, amelyeket haladéktalanul el kell végezni a forgalmi engedély megadásához. A feladatok között szerepelt az egyes helyeken még hiányzó acélkorlátok megépítése, a meglévőknek pedig a javítása. Megszabták továbbá a korlátok prizmával való felszerelését mindenütt, illetve ahol ez korábban hibásan történt meg, azok javítását, a vadvédő kerítés felszerelését, ahol ez még nem volt meg, és a vízelvezető árkok kitisztítását.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság az átadás előtt nem sokkal közleményben tudatta, hogy bár kiadta az útszakasz forgalomba helyezési engedélyét, de csak ideiglenesen. Az autósok tehát használhatják az autópályát.

A 140 kilométeres gyorsforgalmi út körülbelül egy órával rövidíti le a menetidőt Budapest és Pécs között. Magyarországon még soha nem avattak ilyen hosszú autópálya-szakaszt egyetlen napon, ráadásul a kétszer kétsávos pályán 87 híd - köztük az ország második leghosszabb völgyhídja és az ország első négy autópálya - alagútja épült. Az építkezésen ezer gépet használtak, és volt, hogy háromezer ember dolgozott egyidejűleg.