Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Keddtől új forgalmi rend Belvárosban

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Új közlekedési rend lép életbe Budapest belvárosában kedden, mivel befejeződött a terület új főutcájának kiépítése.

A legtöbb forgalmirend-változás az V. kerület déli részén, a Kossuth Lajos utca - Kiskörút által bezárt területen lesz, a változások április 6-án, kedden lépnek életbe.

A Kálvin tér felől a Kecskeméti utcába április 6-tól már be lehet hajtani, viszont a Szerb utcánál egy süllyedő oszlopot telepítettek, amely csak a 15-ös buszt engedi tovább az Egyetem térre, ahová sem az autók, sem a taxik nem hajthatnak be. Budára a Petőfi hídon, vagy a Szabadság hídon keresztül lehet majd átmenni. A Veres Pálné utcát azonban kétirányúsítják a Vámház körút és a Só utca között, így áprilistól már ki lehet hajtani a kiskörútra is.

A Veres Pálné utca másik szakaszán, az Irányi utca és a Szerb utca között megváltoztatták a forgalom irányát, keddtől az Irányi utca felől lehet a Szerb utca felé haladni. A Ferenciek terén az Y-alagút továbbra is használható lesz, és már be lehet hajtani a Petőfi Sándor utcába is, amely a Harmincad utcáig mindenki által használható lesz. Innen egy süllyedő oszlop csak a BKV buszait engedi tovább a József Attila utca felé. Az autósok a Harmincad utcán keresztül a Deák Ferenc tér irányába mehetnek tovább.

Az Október 6. utca zsákutca lesz a tér déli részén, az engedéllyel való behajtás lehetősége is megszűnik. Ezen kívül süllyedő oszlopot helyeznek ki az Október 6. utca és az Arany János utca kereszteződésébe is, így a Sas utcáig csak a BKV buszai használhatják az Arany János utcát.

Az Arany János utca haladási iránya az Akadémia utca és Október 6. utca között megfordul, és kihajtási lehetőség lesz az Akadémia utcába, illetve Nádor utcába.

A projektet 2006 őszén indították, április hatodikán az első ütem kivitelezése fejeződik be. Ennek összköltsége 2 milliárd forint, ebből valamivel 50 százalék fölött van az önkormányzat önrésze, a többi uniós forrás.

Rogán Antal fideszes polgármester korábban elmondta: nem az volt a céljuk, hogy sétálóutcákat alakítsanak ki, hanem az hogy az átmenő forgalmat kiszorítsák a belvárosból.

A belváros új főutcája projekt keretében felújították az utcákat, járdákat, kicserélték a közműveket, új utcabútorokat helyeztek ki és LED-es közvilágítást kaptak a közterületek.

A kedden életbe lépő forgalmi változásokról a www.belvarosujfoutcaja.hu oldalon több videó és interaktív térkép is tájékoztatást nyújt.