Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Retorikai szempontból gyengén teljesítettek a jelöltek a kampányban

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Kommunikációs szempontból nem voltak átütő szónoki teljesítmények a mostani kampányban a Beszédírók Kft. elemzése alapján. Baricz Árpád stratégiai igazgató elmondta, a politikusok megfelelően használják a különböző médiumokat, de a beszédeiket többségében még mindig nem fejből mondják.

Orbán Viktor és Bokros Lajos évértékelője, Mesterházy Attila kampányindító szónoklata és Gyurcsány Ferenc március 19-ei beszéde - a Beszédírók Kft. stratégiai igazgatója szerint ezek voltak az idei kampány meghatározó retorikai eseményei.

Baricz Árpád az InfoRádiónak elmondta: vizsgálatukban megállapították, hogy a választási hadjáratban elhangzó, és a médiatérben megjelenő beszédek nem voltak átütő szónoki teljesítmények.

Hangsúlyozta: már az ókorban is fontos volt, hogy a szónokok fejből beszéljenek, de ma Magyarországon a legtöbb politikus nem tudja a gondolatait teljes egészében fejből elmondani - bár lehet látni törekvéseket, például az MSZP országos listavezetője, Mesterházy Attila általában súgógépet használ.

Orbán Viktornál az figyelhető meg, hogy nagyon ragaszkodik a leírt szöveghez, míg Gyurcsány Ferenc a leírtakat nem felolvasásként, hanem mankóként használja - tette hozzá a szakértő, aki úgy fogalmazott, "az igazi odafordulás élményével adósak maradnak a politikusok a választópolgároknak".

Baricz Árpád kiemelte, hogy a jobb- és baloldalon dolgozó szakemberek is úgy készítik fel a szónokokat, hogy ne csak az adott helyszínen lévő hallgatóságnak legyen fontos az információátadás, hanem a médiumokon keresztül (tévé, rádió, internet) is erőteljes legyen a hatás.

Hanganyag: Litauszky Balázs