Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Májusban újra fúrnak a pajzsok

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A korábbi pesszimista előrejelzések ellenére már júniusban elérhetik a 4-es metró alagútépítő pajzsai a Keleti pályaudvart. A tervek szerint a jövőben a Bosnyák tér felé folytatják a munkálatokat.

A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték építeni, akkor indult el az első fúrópajzs a Kelenföldi pályaudvarról. A korábbi ütemtervek szerint a szerkezetnek 2009 májusában kellett volna a Baross térre érkeznie, az elmúlt három évben azonban folyamatosan kitolódott a határidő.

Az első, és egyben leghosszabb szakasz megépítése csaknem egy évig tartott: a Tétényi út és a Bocskai út között a fúrópajzs több mint kétezer métert haladt. Onnan 2008. április 28-án érkezett meg a déli alagutat építő berendezés a Móricz Zsigmond körtérre. Azt követően egészen júliusig mindössze három kilométert sikerült előrehaladni az Etele tér felé, a 4-es metró teljes beruházásának pedig mindössze 20 százaléka valósult meg.

Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság projektigazgatója az építkezés befejezését akkor 2011 végére várta.

Tavaly januárban, négy hónap szünet után a fúrópajzsok ismét elindultak és hamarosan elérték a Gellért téri állomást. Márciusra befejeződött az alagútfúrás budai szakasza, és május 18-án az első pajzs megindulhatott a Duna alatt. A DBR tavasszal bejelentette, hogy a próbaüzem 2011 helyett 2012-re csúszik át, a 4-es metró járműtelepének kialakítása pedig mintegy 12 milliárd forintba kerül.

Június 29-én a déli pajzs betört a Fővám téri állomásra, az északi pedig a következő hónapban indult el a Gellért tér alól. 2009 novemberében a pajzs végül áthaladt a 3-as metró alagútjánál a Kálvin tér alatt. Onnan a következő hétszáz méteres szakaszon mintegy másfél hónapon át fúrtak, míg egy héttel ezelőtt a berendezés végre megérkezett a Népszínház utcai állomásra.

A szerkezetek várhatóan május első felében indulhatnak tovább az első szakasz utolsó, Keleti pályaudvari megálló felé.

Pető Szabolcs, a DBR Metró Projektigazgatóság szóvivője az InfoRádiónak elmondta: már kidolgozták a 4-es metró második szakaszának tervét, amely már rendelkezik a megfelelő - környezetvédelmi és vasúthatósági - engedélyekkel a nyomvonal kialakításának folytatásához.

A projektigazgatóság kommunikációs vezetője azt is elmondta: előreláthatólag 2013 első felében kezdődhet meg a próbaüzem a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar között. E szakasz kialakításának összköltsége mintegy 366 milliárd forint, míg a Bosnyák térig tervezett második szakasz újabb 160-180 milliárd forintot tesz majd ki.