Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Matolcsy György azt ígéri: még az idén lesz adócsökkentés - hetilapszemle

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Már idén lesz adócsökkentés, jövő évtől pedig életbe lép az új, családi adózásra épülő rendszer - ígéri Matolcsy György a Heti válasznak adott interjújában. A Figyelő egyebek mellett azt elemzi, miként lehet hatékonyabbá és kevésbé veszteségessé tenni az állami vállalatokat.

A Heti Válaszban interjút olvashatnak Matolcsy Györggyel, az Orbán-kormány gazdasági miniszteri posztjának várományosával.

A politikus az interjúban ígéretet tett arra, hogy lesz idén adócsökkentés, és jövő évtől életbe lép az új, családi adózásra épülő rendszer. Az új kabinet gazdaságpolitikai lépéséről így szólt: az első szakasz megindul a kormányváltással, de a meghatározó döntésekhez alapos leltár szükséges.

A második szakasz 2011. január 1-jén kezdődik teljes körű adóreformmal, és új, az uniós forrásokra is építő Széchenyi Tervvel. Utóbbiról szólva Matolcsy György elmondja: jövőre új pályázati rendszert vezetnek be a foglalkoztatás javítására és az innovatív iparra koncentrálva.

A politikus beszél arról is, hogy az energiahatékonysági programokat finanszírozó zöldbank az MFB leánybankjaként alakulhat meg, és hogy a Fidesz célja annak a francia példának a bevezetése Magyarországon, miszerint három gyermek esetén a két kereső szülőnek nem kell adót fizetnie.

A Figyelő arról ír, hogy számos olyan javaslat létezik az állami vállalatok hatékonyságának javítására és a veszteségek racionalizálására, amely csupán politikai elhatározás kérdése lenne.

A BKV -ra utalva a lap által megkérdezett szakértők szerint két tételen lehetne nagyot fogni: a személyi kifizetéseken és a korrupción. Költségcsökkentési lehetőség a létszám és a juttatások lefaragása is.

Több milliárdot lehetne nyerni a jegyár-bevételeknél is. Ehhez a szakértők szerint az kellene, hogy aki szeretne jegyet vásárolni, legyen erre lehetősége, a potyázók viszont ne juthassanak be a zárt rendszerű metróba, a buszközlekedésben pedig legyen általános az első ajtós felszállás.

A 10 pontban összefoglalt vállalat-racionalizálási praktikákat a Figyelő új számában olvashatják.