Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Még nem szabadulhat egymástól a BKV és az Alstom

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A megkötött szerződés szerint még hat hónapig kötelező együttműködnie a BKV-nak és az Alstomnak, hogy a francia cég megszerezze a 2-es metró szerelvényeihez a hatósági engedélyt - mondta Demszky Gábor főpolgármester egy budapesti eseményen.

Fontos kérdés, hogy az Alstom él-e fellebbezési jogával - mondta a főpolgármester. Demszky Gábor hozzátette: a főváros területfejlesztési és gazdasági bizottsága augusztus 16-án tárgyal az ügyről - azt követően, hogy kiderül, az Alstom fellebbez-e -, és várhatóan az augusztus 26-i rendes közgyűlés naprendjére kerülhet egy, a megoldást szolgáló előterjesztés.

A 4-es metró szerelvényeinek szállításával kapcsolatban még több hónap áll rendelkezésre, hogy elkerülje a főváros az európai uniós pénzek visszafizetésének veszélyét - tette hozzá a főpolgármester. Demszky Gábor hangsúlyozta, hogy a főváros a pénzénél marad, a már kifizetett részleteket ugyanis bankok garantálták, így ez nem vitaalap, azt a bankok fizetik meg. Ugyanez vonatkozik arra a 15 millió euróra is, ami a jólteljesítési garancia volt a szerződés szerint.

Demszky Gábor szerint az Alstom rossz úton járt akkor, amikor nem vette komolyan azt, hogy vagy derogációt - mentességet - kér a magyar szabványok alól, vagy a magyar szabványoknak megfelelően gyártja le a metrószerelvények fékrendszerét. Hozzátette: több országában kért erre derogációt a francia gyártó, az más kérdés, hogy elavultak-e a szabványaink, azok mikor, milyen termékre készültek - fűzte hozzá az orosz metrószerelvényekre utalva a főpolgármester.

Az Alstom metrókocsijai közlekedésbiztonsági szempontból megfelelőek - válaszolta újságírói kérdésre Demszky Gábor. Ezt a főpolgármester szerint a Budapesti Műszaki Egyetem szakértői által készített tanulmány és az is igazolja, hogy számos városban futnak ilyen metrószerelvények.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság múlt pénteken közölte, hogy nem adta meg a 2-es vonal szerelvényeire a végleges típusengedélyt a francia Alstom cégnek, a többi között a fékrendszer problémái miatt. Az Alstom még vizsgálja, hogy fellebbez-e. A Fővárosi Önkormányzat összehívja az illetékes bizottságokat, a BKV pedig azt vizsgálja, milyen következményei lennének a szerződés felbontásának.