Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Elbúcsúztak Kecskeméten a MiG-29-esek - képekkel

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Igazi különlegességekkel találkozhattak a 11. Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatóra látogatók, ahol a közönség kedvencei az olasz Frecce Tricolori és a Török Csillagok névre keresztelt kötelék voltak, a pilótáknak pedig az ukrán légierő SZU-27-es gépe dobogtatta meg a szívét.

Az orosz gyártmányú vadászgép először járt

Kecskeméten. Alekszandr Okszacsenko alezredes, a repülő pilótája elégedetten mesélt a SZU-27-es képességeiről. "Ha a gép felszállhatott volna, minden néző láthatta volna, hogy ez a nagy gép milyen szép, akrobatikus manőverekre képes. A SZU-27-es másfélszer akkora, mint a MiG-29-es, és erősebb is, ezért látványosabb dolgokat lehet vele csinálni. Bár most csak statikus bemutatóra kaptunk meghívást, megígérjük, hogy ha két év múlva is jöhetünk, megmutatjuk mit tud a gép."


SZU-27 (fotó: InfoRádió - Oláh András)

Ezen a hétvégén utoljára szálltak fel nyilvános bemutatón a Magyar Légierő MiG-29-es gépei. A hat, még működőképes repülő nyugdíjazásával már csak a 14 svéd Gripen alkotja a magyar vadászgép-flottát.

Fekete Tamás őrnagy öt éve repül a Gripennel, de jól ismeri a MiG-29-eseket is. Azt mondta, mindkét gépnek megvan az erőssége, de a Gripenek jóval fejlettebbek. "Kis magasságon vívott légi harcban valószínűleg jobb a MiG-29, de közepes és nagy magasságban, illetve távoli harcban ez a Gripenre igaz. Ez egy negyedik generációs vadászrepülő, amelyben hatvan számítógép működik, és sokkal fejlettebb az elektronikája" - magyarázta az őrnagy.

Fekete Tamás szerint a MiG-29-esek leszerelésének egyik fő oka az, hogy nem gazdaságos egy országnak két típust üzemeltetni, az orosz gép fenntartása ráadásul egyébként is többe kerül az átlagosnál.

A 11. Nemzetközi Repülőnapon 22 ország öt köteléke, majdnem negyven kiállított, és 36 dinamikus programot bemutató repülőgépe vett részt. A magyar gépek mellett a nézők láthatták repülni az osztrák légierő Eurofighterét, a francia Rafaelt, F-16-os és F-18-as gépeket, valamint a pápán állomásozó, magyar felségjelzéssel repülő óriás szállítógépet, a C-17 Globemastert.

Bár az időjárás eleinte nem volt kedvező, a nap második felére kitisztult az ég, így tökéletesen láthatták a látogatók a kötelékek repülését és a MiG-29-esek búcsúztatását.