Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

"A Gazprom közleménye nem áll ellentétben a Heti Válasz állításaival"

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Gazprom orosz gázipari vállalat csupán az állítólagos korrupciós tevékenységet követően került kapcsolatba a két ciprusi vállalattal, így semmilyen felelősség nem terheli a társaságok által korábban végrehajtott cselekedetekért - tájékoztatta a Gazprom csütörtökön az MTI-t, cáfolva a Heti Válasz csütörtöki számában megjelent információt. A Heti Válasz szerint a Gazprom közleménye nem áll ellentétben a lap állításaival, sőt megerősíti azokat.

A Gazprom közleményében leszögezte: "a Gazprom Csoport semmilyen kapcsolatban sincs a Heti Válaszban megjelent eseményekkel". Arról tájékoztatnak: a hetilap írásában említett vállalatok, így az Atlas Alpha Services Limited, valamint a Potassa Holdings Limited, illetve a Gazprom között csak a kérdéses események után, 2011 októberében jött létre kapcsolat. A Gazprom semmilyen felelősséggel nem bír e társaságok ezen időpontot megelőző tevékenységét illetően - hangsúlyozta a gázipari vállalat.

Az orosz társaság közleményében emlékeztetett: a cikk arra tesz utalást, hogy a Gazprommal kapcsolatban álló emberek és társaságok állítólagos korrupciós ügyekbe kerültek Horvátországban, amelyek a 2003 és 2009 között hatalmon lévő Ivo Sanader körül összpontosultak.

A Heti Válasz csütörtöki számában azt írta: azt a két ciprusi társaságot, amelyeken keresztül - a zágrábi ügyészség állítása szerint - Hernádi Zsolt Mol elnök-vezérigazgató megvesztegette Ivo Sanader volt horvát kormányfőt, valójában az orosz Gazprom ellenőrzi.

Bódis András, a Heti Válasz belpolitikai rovatvezetője a Gazprom közleményére reagálva az MTI-nek elmondta: a Gazprom közleménye nem áll ellentétben a Heti Válasz állításaival, sőt megerősíti, hogy az orosz nagyvállalat idén ősszel átvette a Mol-Ina-ügyben érintett ciprusi cégek irányítását.

Bódis szerint a Heti Válasz azt állította írásában, hogy a korábbi időszakban ezt a ciprusi hálózatot a Gazprom holdudvarába tartozó egyik orosz oligarcha használta. "Cikkünk fő állítása tehát az volt, hogy ez a ciprusi cégháló nem a Mol-hoz, hanem a Gazpromhoz, illetve korábban orosz oligarchákhoz tartozott" - tette hozzá.