Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Dugódíj már a városhatártól?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Újabb vita alakult ki a dugódíjjal kapcsolatos fővárosi javaslat körül. Bús Balázs óbudai polgármester bővítené a zónát, Tarlós István főpolgármester viszont ellenzi azt.

Óbuda kétzónás rendszert szeretne bevezetni, mert nem szeretné, ha a városrészben hatalmas torlódás alakulna ki - mondta az InfoRádiónak Bús Balázs III. kerületi polgármester, aki szerint a külkerületek lehetnek a dugódíj vesztesei, ezért egy kétzónás dugódíjat javasol: a belső határ a Hungária körút lenne, a külső pedig maga a városhatár.

A dugódíj jelenlegi tervezete a külkerületekben élőnek nem ad védelmet - mondta Bús Balázs, aki szerint Óbuda a parkoló díj hiánya miatt már így is szinte parkolóvá vált, ráadásul ezt a hatást a dugódíj jövő nyári bevezetése fel fogja erősíteni.

Tarlós István szerint viszont nem reális, hogy a fővárosi dugódíj övezethatára egészen a városhatárig terjedjen, és így minden, Budapestre érkező autósnak dugódíjat kelljen fizetnie. A főpolgármester kiemelte, hogy a dugódíj bevezetése a kormány és a főváros közötti megállapodáson alapszik és aki szembe megy a dugódíjjal, a kormánnyal megy szembe. Bús Balázs szerint kevés P+R parkolót tervez a dugódíj bevezetése mellett a Budapesti Közlekedési Központ.

A fővárosnak nemcsak a belvárosban és az agglomerációban, hanem a külkerületekben élők érdeket is figyelembe kellene vennie - hangsúlyozta a polgármester. Bús Balázs szerint a dugódíj jelenlegi tervezete nem foglalkozik a külvárosiakkal.

Vitézy Dávid, a BKK igazgatója azt mondta, hogy Bús Balázs javaslata nem kivitelezhető, mert a rendszer ellenőrizhetetlenül nagy lenne, és nem tehermentesítené a belvárost. A dugódíjat legkorábban jövő nyáron vezethetik be, Tarlós István főpolgármester az első csonka évben 9 milliárd forint bevételre számít, de az összeg reményei szerint később húszmilliárdra emelkedhet.