Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Még nem döntött a főváros a pesti alsó rakpart egyirányúsításáról

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
2014-re négy tömegközlekedés-fejlesztési nagy projekt tervezését fejezi be a főváros - jelentette be Tarlós István főpolgármester. A dugódíj halasztására vonatkozó fővárosi kérésre még nem reagált az Európai Unió.

Több mint három milliárd forintért készíttet megvalósíthatósági tanulmányokat és fejlesztési terveket a Budapesti Közlekedési Központ négy fővárosi tömegközlekedési nagy-projekthez - jelentette be Tarlós István főpolgármester.

Ezek a fejlesztések szolgálhatják majd a BKV hosszú évek óta megoldatlan, hozzávetőleg 800 milliárd forintos műszaki lemaradásának, ahogy mondani szoktuk, belső adósságállományának ledolgozását - közölte.

Ezek a Kisföldalatti felújítását és esetleges meghosszabbítását, a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését és egy XVII. kerület felé kanyarodó szárnyvonal kialakítását, a szentendrei és a csepeli HÉV-ek összekötését, valamint a fővárosi villamos és trolibusz hálózat felújítását fogják górcső alá venni.

A főváros célja, hogy az Európai Unió 2014-ben kezdődő következő költségvetési ciklusára már kész tervek sorakozzanak, sőt akár építési engedélyek is legyenek ezekhez a projektekhez, hogy azonnal megkezdhessék a közösségi támogatások lehívását. A beruházások összértéke Vitézi Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezetője szerint hét- és nyolcszáz milliárd forint közé tehető.

A dugódíjra vonatkozó újságírói kérdésre a főpolgármester elmondta, hogy az unió egyelőre nem reagált a bevezetés halasztására vonatkozó fővárosi kérésre, szeptemberre várható a válasz.

A 2016-os dátumot azért kértük, hogy legyen egy kis biztonsági rátartás is. Elvileg, meg gyakorlatilag is a P+R parkolók 2015-ig megépülhetnek - tette hozzá.

A pesti alsó rakpart átalakításáról az Indexen megjelent cikkre reagálva Tarlós István hangsúlyozta, hogy jelenleg három lehetőséget látnak: vagy megszűnne a pesti alsó rakparton a közúti forgalom, vagy csak egy sávot vennének el az autóktól, de az is elképzelhető, hogy egyirányúsítják a rakpartot. A beruházásról azonban még nem döntött a városvezetés.