Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

LMP: Bizonytalanságokkal terhes tanévkezdés várható

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az LMP véleménye szerint bizonytalanságokkal terhes tanévkezdés vár az oktatásra - mondta Osztolykán Ágnes, a párt országgyűlési képviselője csütörtökön Budapesten, a Szegényeket és Rászorultakat Segítő Alapítvány (Szersa) oktatási központjában tartott sajtótájékoztatóján.

Az Országgyűlés oktatási bizottságának alelnöke emlékeztetett arra, hogy a parlament decemberben "erőltetett menetben" fogadta el a közoktatási törvényt, amelyet azóta többször is módosítottak. Meglátásai szerint most már lassan a kormányoldal is belátja, nagyon nehéz lesz rendeleti úton fenntartani egy ilyen "kézivezérelt rendszert".

A képviselő kutatókra hivatkozva kijelentette, hogy a magyar oktatási rendszerben nincs esélyegyenlőség, mert a gyermekek későbbi lehetőségeit nagyban befolyásolja a családi hátterük. Megjegyezte, hogy ezt a problémát húsz éve nem sikerült megoldani, és a jelenlegi kormány oktatáspolitikája sem a hátrányos helyzetűeknek nyújt segítséget, hanem "falat épít a kiváltságosak köré".

Osztolykán Ágnes külön felhívta arra is a figyelmet arra, hogy sok - bizonytalan helyzetbe került - alapítványi, illetve magániskolának be kell zárnia az elkövetkező egy hétben. Ezt azzal indokolta, hogy habár a hátrányos helyzetűeket oktató intézmények számára kiírt pályázatokon elnyerhető összegek nem csökkentek, ezekhez a pénzekhez a korábbinál kevesebb iskola jut hozzá.

A sajtótájékoztatón részt vett a Szersa alapítója, Orsósné Varga Mária is, aki arról beszélt, hogy az alapítványi iskolák közül 250 jelentkezhetett a közoktatási megállapodás keretében kiírt pályázatra, de csak 25 nyerhetett. A nyertesek annyi támogatást fognak kapni, amit nem tudnak elkölteni, a kimaradóknak viszont, köztük nekik is, komoly nehézségekkel kell szembenézniük - mondta.

Orsósné Varga Mária hangsúlyozta, hogy az iskolájukba járó diákok 70-90 százaléka halmozottan hátrányos helyzetű, miközben idén 66 olyan tanuló végzett náluk, akikkel más intézmények "nem tudtak mit kezdeni".