Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Buszjáratok átadása: még van miről egyeztetni

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója egyelőre nem tudta megmondani, hogy az agglomerációs buszok kiszervezése miatt az ingázóknak külön jegyet kell-e majd váltaniuk a jelenlegi BKV-járatokra. Mint mondta: a főváros még egyeztet a fejlesztési minisztériummal a kérdésről. Közben a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége is tárgyalásokat kezdeményez az agglomerációs buszjáratok átadásáról.

Az már tényként kezelhető, hogy május 1-től a Volánbusz üzemelteti a BKV agglomerációs buszjáratait. Az uniós előírás, amely alapján tavaly magyar jogszabály is született, azért készült, hogy a belterületen működő cég ne nyújthasson szolgáltatást a külterületeken. Tarlós István főpolgármester ezt követően jelezte: a HÉV vonalak esetleges MÁV általi üzemeltetéséről is egyeztetne, mivel a Szentendrére, Ráckevére, Gödöllőre és Csömörre közlekedő HÉV-ek működtetése szintén nem fővárosi feladat.

Az uniós irányelv kimondja, hogy a verseny nélkül pozíciót szerzett szereplők versenyzés nélkül, kijelölés alapján nem kaphatnak piacot a helyközi, elővárosi közlekedésben - mondta Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, de hozzátette: ez csak a kilenc Budapest környéki települést érintő buszjáratokra vonatkozik, a HÉV-ekre nem. Ilyen kötelezettség nincsen, de ha a főpolgármesternek ilyen felvetése van, a minisztérium kész ezt megvitatni - tette hozzá.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója szerint az egyik legfontosabb kérdés, hogy hogyan lehet egységes tarifarendszert kidolgozni a BKV és a Volánbusz között a buszvonalak átvételéig.

Azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy az agglomerációs buszok kiszervezése miatt az ingázóknak külön jegyet kell-e majd váltaniuk a jelenlegi BKV-járatokra. A főváros még egyeztet a fejlesztési minisztériummal a kérdésről.

Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke eközben a kieső BKV vonalakon dolgozó munkavállalók jövője miatt aggódik. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábbi közleménye szerint a Volánbusz Zrt. az általa átvett feladatok jelentős részét a BKV jelenlegi munkavállalóinak bevonásával tervezi ellátni.

A Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége is tárgyalásokat kezdeményez az agglomerációs buszjáratok átadásáról. A szervezet szerint a járatok átadása sem a társaság, sem az utazók, sem a főváros érdekeit nem szolgálja, ezért Németh Lászlóné fejlesztési miniszterrel és Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkárral egyeztetnének az ügyben. A szakszervezeti szövetség tiltakozik az olyan döntések ellen, amelyek a BKV-s dolgozók munkahelyét veszélyeztetik és csökkentik a közösségi közlekedés bevételeit.