Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

A magyar-orosz vasúti szállításokról tárgyal a MÁV

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az Orosz Államvasutak, a Transcontainer, a MÁV és a vállalkozó vasútvállalatok részvételével kedden kezdte háromnapos első ülését a záhonyi vasúti határfogalom fejlesztése érdekében létrehozott munkacsoport. A tanácskozás egyebek közt a magyarországi vasúti tranzitlehetőségek növelését célozza, szorosan illeszkedve a Keleti Nyitás politikájához - közölte a MÁV szerdán az MTI-vel.

Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatójának kezdeményezésére két munkacsoport tartja első értekezletét Záhonyban, illetve a hónap végén Moszkvában.

A záhonyi ülésen a magyar vasúttársaság bemutatja a záhonyi térség vasúti kapacitását, a szállítási lehetőségeket, valamint az átrakási tevékenységet végző leányvállalatát, a térségben közel 400 munkavállalót foglalkoztató ZÁHONY-PORT Zrt.-t. Az értekezleten valamennyi Magyarországon működő vállalkozó vasúttársaságnak lehetősége van bemutatkozásra és kapcsolatfelvételre az orosz féllel. Az Orosz Vasutak (RZD) és a Transcontainer a térséggel kapcsolatos logisztikai elképzeléseit, a lehetséges együttműködési és fejlesztési irányokat mutatja be, végül a résztvevők elkészítik a záhonyi együttműködési akciótervet.

Kiemelt cél, hogy a transz-szibériai vasútvonal igénybevételével és az útvonalban érintett többi partnervasút támogatásával a Kínából és Belső-Ázsiából Európába irányuló fuvarok egyre növekvő hányada a záhonyi átrakón keresztül jusson el rendeltetési helyére.

A vasúttársaság közleménye az előzményekről szólva kitért arra, hogy 2013 novemberében a MÁV meghívására Budapesten tartotta plenáris ülését a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsa (TSZKT), amelyen 24 országból 250 delegált képviseltette magát. Akkor egyebek mellett tárgyaltak azokról a lépésekről, amelyek arra irányulnak, hogy a transzszibériai fővonal használatával növeljék a konténeres fuvarozások hatékonyságát Európa, a balti államok, Közép-Ázsia, valamint az ázsiai és csendes-óceáni térség között.