Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Annyi biztos: lesz dugódíj

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az InfoRádió megpróbált utánajárni, hogy mikor és milyen technikai feltételek mellett vezethetik be Budapesten a dugódíjat. Továbbra is úgy tudjuk, hogy 2016 végétől kell majd fizetni a behajtási díjat, de hogy ez milyen formában - esetleg matricás megoldással történik-e majd, egyelőre szintén nem lehet tudni.

A városháza sajtóirodája azt közölte, hogy jelenleg egy magyar parlamenti döntés tiltja a dugódíj bevezetését, de a kormány tisztában van azzal, hogy ez mit jelent, így ebben változás várható. Hozzátették: a BKV és a BKK jelenleg is dolgozik a zónahatárok kijelölésén, hiszen ez az egyik legfontosabb kérdés, emellett a technikai feltételeket is meg kell teremteni. A bevezetés reális időpontja 2016 vége. Ezt erősítette meg a főpolgármester is a Népszabadságnak. Tarlós István korábban az útdíjról szóló sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a 4-es metró uniós támogatása miatt a szerződések erre kötelezik a fővárost.

"Kötelező kényszerből be kell vezetni 2016-ban a dugódíjat, ugyanis az uniós metróépítési támogatás kötelező feltételéül ezt korábban bevállalták. Nem tudunk menekülni előle, nem a jelenlegi városvezetés elhatározása, ez egy olyan kötelező gyakorlat, ami adottságként ránk maradt. Itt nincs választási alternatíva, hacsak valakinek nincs kedve 180 milliárd forintot visszafizetni az Európai Uniónak. Nem nagyon tudok olyanról, akinek ehhez kedve volna."

Konkrét részleteket nem közölt a városháza arról, hogy az Európai Unió milyen konkrét elvárásokat fogalmazott meg elvárásként, a részletek kidolgozása technikai feltételekről, a zónahatárokról és az ellenőrzésről folyamatban van. Azt egyelőre nem tudni, hogy szóba kerülhet-e az útdíjhoz hasonló matricás megoldás a dugódíj bevezetésénél.

Az Index szerint több elképzelés is lehet arra, hogy milyen határokat jelölnek ki majd a behajtási díjra. Az egyik szerint lehet egy szűkebb zóna a nagykörúton vagy a kiskörúton belül, egy másik terv szerint a Hungária körúton belül, ez volt az eredeti elképzelés.