Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Czunyiné: a kormány a kistelepüléseken élőknek is esélyt kíván teremteni

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A kormány a kistelepüléseken élők számára is esélyt kíván teremteni, a nemesvámosi iskola megújulása ezt példázza - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) köznevelésért felelős államtitkára pénteken a Veszprém megyei településen, a felújított Petőfi Sándor Általános Iskola átadási ünnepségén.

Czunyiné Bertalan Judit hangsúlyozta, hogy az oktatási kormányzat kiemelt feladatnak tekinti a köznevelési intézményrendszer egészének tudatos fejlesztését, amelynek fontos része, hogy a kistelepülések lakói is olyan eséllyel indulhassanak az életben, mint a nagyobb városokban élők.

Az államtitkár hozzátette: az iskola a vidék megtartásának záloga lehet, ezért is jelentősek ezek a korszerűsítések, amelyek egyben a nevelés eszközei is, hiszen a fejlesztés fontosságát közvetítik a gyermekeknek.

A pedagógusok életpályamodellje, a nemzeti alaptanterv és a kerettantervek felülvizsgálata, ezek mind az esélyegyenlőség irányába tett lépések - mondta az államtitkár, hozzáfűzve, hogy az ingyenes tankönyv bevezetése, amely mára a gyermekek több mint felét érinti, szintén fontos lépés ebbe az irányba.

Czunyiné Bertalan Judit beszélt az óvodai nevelés jelentőségéről is, hangsúlyozva, hogy a hároméves kortól való óvodába járás jól megalapozza az arra ráépülő iskolai oktatást.

Sövényházi Balázs (független), Nemesvámos polgármestere elmondta, hogy a 74 millió forintos energetikai fejlesztésnek köszönhetően a helyi általános iskolában jelentősen csökken a fűtésszámla és mérséklődik az üvegházhatású gázok kibocsátása.

Némedi Lajos, Veszprém alpolgármestere rámutatott, hogy aki az oktatásba fektet be, az a jövőbe fektet be. Hozzátette, a kormány kiemelt szándéka ennek az elvnek az érvényesítése, amely reményei szerint a jövőben is számos településen tetten érhető lesz.