Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Elkezdődött a próbaüzem az 1-es villamos új szakaszán

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Nemzeti Közlekedési Hatóság kiadta az engedélyt a budapesti 1-es villamos Rákóczi-hídon átvezetett és meghosszabbított szakaszára a korlátozott szolgáltatási szintű, utasforgalom nélküli közlekedés megkezdéséhez.

A fővárosi utazóközönség várhatóan még márciusban birtokba veheti az 1-es villamos meghosszabbított, újbudai szakaszát az NKH jóváhagyása után.
 
Az 1-es villamosvonal-fejlesztés befejezésének utolsó lépéseként február 14-én és 15-én, szombaton és vasárnap elvégezték a Rákóczi híd, a Nádorkerti úti híd és a Budafoki úti híd statikus és dinamikus próbaterhelését. Ezek után a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiadta az utasforgalom nélküli próbaüzemre szóló engedélyt az 1-es villamosvonal új szakaszára, így pénteken elindulhatott a villamosvezetők képzése és  vizsgáztatása, ami körülbelül 10 napig tart - olvasható a BKK közleményében.
 
Az 1-es villamos vonalának fejlesztésével 2015 elejére megújult a teljes infrastruktúra, csökkent a környezetterhelés, nőtt az utazási sebesség. Akadálymentesítették a megállókat, valamint új forgalmi rendet vezettünk be, figyelembe véve, hogy az új megállókkal a teljes vonal menetideje is változik. A vonal újbudai meghosszabbítása a Rákóczi híd 1995-ös átadása óta napirenden van. A fejlesztés 2004-ben került az európai uniós finanszírozással megvalósítható projektek közé, az előkészítés azonban később elakadt. A BKK 2010-es megalakulásával új lendületet kapott a projekt, ezért az még ebben a finanszírozási ciklusban megvalósulhatott. A villamosvonal déli szakaszán megépült 3,2 kilométer hosszúságú új pálya a Rákóczi híd-Szerémi út-Hengermalom út útvonalon éri el az ideiglenes végállomást, amelyet a Fehérvári út és a Hengermalom út kereszteződésében alakítottak ki.
 
A térség közösségi közlekedését az segítené igazán, ha a vonal egészen az Etele térig érne, és közvetlen átszállási kapcsolat jöhetne létre az 1-es villamos és az M4-es metró, valamint a Kelenföld vasútállomás között. Ennek tervezése európai uniós forrásból folyamatban van.  A megvalósíthatósági tanulmány alapján az 1-es villamosvonal meghosszabbítása Kelenföld vasútállomásig a megtérülő projektek közé tartozik. A fejlesztés eredményeként Észak- és Dél-Buda között létrejöhet egy akadálymentes, korszerű és kényelmes járművekkel ellátott, kör irányú villamosvonal, mely érinti a nagy forgalmú távolsági autóbusz-pályaudvarokat és több vasútállomást.