Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Egyre több európai országból keresik a minőségi magyar káposztaféléket

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Egyre több európai országból keresik a minőségi magyar káposztaféléket, a szakemberek a belföldi - egészségtudatosabb - fogyasztás élénkülésére és a támogatási rendszer ösztönző hatására is számítanak a jövőben, ami új lehetőséget teremt a magyar gazdaságok számára - hangzott el a növényvédőszer- és vetőmag-értékesítő Syngenta Magyarország ócsai szakmai rendezvényén szombaton a cég közleménye szerint.

Magyarországon évek óta mintegy 5 ezer hektáron termelnek fejeskáposztát, kelkáposztát, brokkolit és karfiolt. Az idén a termőterület körülbelül 10 százalékkal csökkent, mert az elmúlt évek egyre rosszabb eredményű termelése nyomán több gazdálkodó más növények termesztésébe fogott. A fejes-, kel-, vöröskáposzta, a karfiol és a brokkoli termőterülete egyaránt mérséklődött, az egyedüli stabil vagy enyhén növekvő termék a karalábé a termékcsoportban - idézi a közlemény Antal Gyulát, a cég zöldség kampánymenedzserét.

A szakember megjegyezte, hogy egész Európában mérséklődött a termelés volumene a jövedelmezőség csökkenése miatt. Az extrém nyár pedig az északabbra lévő - hagyományos káposztatermelő - országokban is gondot okozott. Ennek nyomán sok nagy európai kereskedőház Magyarországon is keresi a jó minőségű árut, amire a prémium kategóriától eltekintve az elmúlt években nemigen volt példa - tette hozzá.

A Syngenta adatai szerint a termelői árak egész évben magasabbak voltak az előző évinél, és bár ebben is volt hullámzás, de összességében jobb kondíciókkal adhatták el az idén a gazdák a terményeket.

A közleményben kitérnek arra, hogy az új támogatási rendszer a szabadföldi zöldségtermelést is többletforrásokkal látja el az idei évtől, aminek pozitív hatása lassan érezhetővé válik. Piaci oldalról pedig az egészségtudatos fogyasztói magatartás terjedése segíthet növelni a káposztafélék értékesítését, hasonlóan a többi zöldségféléhez.