Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Decemberben kiírják a nemzetközi pályázatot a Városliget zöldfelületeinek megvalósítására - lapszemle

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Magyar Idők Baán Lászlóval, a Liget Projekt miniszteri biztosával készített interjút, aki a lapnak elmondta: legkésőbb decemberben kiírják a nemzetközi kert- és tájépítészeti pályázatot a Városliget zöldfelületeinek megvalósítására. A Népszabadság a Biszku-perről írt cikkéből kiderül: az ügyészség kizáratná az eljárásból Horváth Miklós szakértőt, aki politikai tiszt volt a rendszerváltás előtt.

A Magyar Idők Baán Lászlóval, a Liget Projekt miniszteri biztosával készített interjút, aki a lapnak elmondta: legkésőbb decemberben kiírják a nemzetközi kert- és tájépítészeti pályázatot a Városliget zöldfelületeinek megvalósítására. Az már tudható, hogy az időkerék például új helyre kerül, de a Regnum Marianum-emlékhely és környezete is külön pályázat témája része lesz.

A Népszabadság a Biszku-perről írt cikkéből kiderül: az ügyészség kizáratná az eljárásból Horváth Miklós szakértőt, aki politikai tiszt volt a rendszerváltás előtt. A védelem is kérte a három szakértő egyikének kizárását, ezt azonban a bíróság elutasította. A pártállam egykori belügyminiszterét egyszer már öt és fél év szabadságvesztésre ítélte a Fővárosi Törvényszék, a Fővárosi Ítélőtábla azonban új eljárást rendelt el.

A Magyar Nemzet az autólopásokról készített összeállításában azt írja: a tolvajok egy része megrendelésre is dolgozik, aminek hátterében hitelezési, biztosítási csalás fedezése áll, esetleg az, hogy az adóhatóság végrehajtása elől tüntessék el az autókat.
A lap által közölt statisztika szerint az előző évekhez képest idén jelentősen csökkent a lopások száma, és kiugróan nőtt a felderítési mutató.

A Napi.hu a magyarországi autópályák jobbra tartási szabályaira tért vissza. A nyári kampány után a gazdasági portál úgy látja: ha kis mértékben is, de javult a helyzet - legalábbis a Magyar Közút szerint. A Rendőrség nem vezet statisztikát erről a jelenségről, és a portál szerint eddig ezért nem is szabott ki büntetést.

A Magyar Nemzet arról ír, hogy országszerte gondok vannak a fejlesztőpedagógia területén, az autizmussal és különféle nevelési problémákkal küzdő diákok jó része nem kapja meg a szükséges terápiát. Az alapjogok biztosa szerint amellett, hogy szakemberhiány van, az iskolák és óvodák egy része sincs felkészülve az ilyen ellátásra.

A Magyar Idők cikke szerint nem csak Pakson, Mohácson is előkészületek vannak Duna-híd építésére. A kétszer egy közúti sávval tervezett ívhíd költsége 26 milliárd forint lenne. Jelenleg a környezetvédelmi engedélyeztetés zajlik.

A Népszabadság összeállításából kiderül: folytatódik a kötélhúzás Szegeden a keretjelzáloggal terhelt lakások ügyében. A kerekes székesek maradhatnak, de ha nem lesz megegyezés a bank és a vállalkozó között, a többi ingatlant előbb-utóbb elárverezik.

A Portfolio cikkéből kiderül: 2009 óta a magyarországi bankok 1400 milliárd forintnál nagyobb tőkeemelést kaptak, jellemzően súlyos veszteségeik pótlására, leginkább külföldi anyabankjaiktól. A pénzintézetek tulajdonosai eközben 5300 milliárd forintot ki is vontak a bankokból. A gazdasági portál ábrákon oldja fel a tőkeemelés és a forráskivonás között feszülő ellentmondást.

Az Agrárszektor.hu arról ír, hogy az idei 32 után jövőre további csaknem 40 pályázati felhívást tesz közzé az 1300 milliárd forintos új magyar Vidékfejlesztési Programban a Miniszterelnökség.

A Magyar Nemzet a PricewaterhouseCoopers elemzésére hivatkozva azt írja: jelentősen megváltoztatja a fogyasztói szokásokat a megosztáson alapuló gazdaság. A sharing economy lényege, hogy a felhasználók megosztják egymással kihasználatlan kapacitásaikat. A lap által megkérdezett szakértő szerint ez lesz a közeljövő egyik legfontosabb üzleti trendje.

A Népszabadság összeállítást közöl néhány postavagonról, amelyekből mérővagont és vizsgálótermet alakítanak ki. A beruházás költségvetése nem nyilvános, a kiselejtezett Ganz postakocsikat a MÁV fejleszti, és még az sem tudható, mikorra készülnek el.