Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Meddig dugdossák a dugódíjat?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Magyar Autóklub szerint nem várható el, hogy dugódíjat fizessenek a főváros vonzáskörzetében élők és az átutazók mindaddig, amíg nem állnak rendelkezésre a teljes budapesti körgyűrű és az annak mentén tervezett P+R parkolók, valamint az elővárosi vasútvonalak - mondta az InfoRádiónak Kovács Kázmér, az Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke.

A dugódíj bevezetésének elve az, hogy a városközpontban haladó forgalmat elterelje, hogy lehetőleg ne menjenek a járművekkel a városba.

A megkezdett körgyűrű építése nem fejeződött be. Abban az esetben, ha ezt megfelelő elkerülési útvonal nem biztosítja, akkor a dugódíj filozófiája megdől - fogalmazott Kovács Kázmér.

Hozzátette: a másik probléma a tömegközlekedéssel függ össze. A tömegközlekedés fejlesztésére szánt összegek egyrészt nem garantáltak, hogy a dugódíj bevezetéséből származó többletbevételek erre a célra lennének fordítva. Ez nem hangzott el sehol. Másrészt az agglomerációkból érkezőknek a problémája sem megoldott - mondta az Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke.

Elmondta: a bizottsági ülésen a Volkswagen vezérképviseletétől is kaptunk tájékoztatást. Azokat az információkat erősítették meg, amik a sajtóból egyébként is ismertek voltak.

Az várható, hogy az érintett dízel üzemű, és a Volkswagen-csoporthoz tartozó járműveknél - főleg azoknál, amelyek két liter hengerűrtartalmúak, illetve az alatt vannak - szoftverváltoztatásra kerül sor, és megkezdődik a visszahívási akció - mondta.

Hogy ez milyen következményekkel jár, lesz-e ennek teljesítmény-csökkenésre kiható következménye. Wolfsburgban vizsgálják. Erre vonatkozóan nem hangzott el egyértelmű tájékoztatás - közölte az Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke.

Hanganyag: Kálló Izabella