Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Elmaradhat a 3-as metró akadálymentesítése is

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Sajtóhírek szerint elhúzódhat a 3-as metróvonal felújítása, így a 2017-es vizes világbajnokság idején metrópótló buszok szállíthatják az utasokat. A költségek csökkentése miatt elmaradhat a teljes akadálymentesítés is.

Sajtóértesülések szerint az év elejére már a budapesti városvezetés számára is nyilvánvalóvá vált, hogy a 2017-es vizes világbajnokság idejére nem fejezhető be a hármas metró felújítása, pedig úgy tervezték, hogy a Dagály fürdőt a nézők elsősorban metróval közelíthetik meg a világesemény ideje alatt.

A Népszabadság szerint azonban előfordulhat, hogy a munkálatok miatt éppen akkor nem jár majd a metró és pótlóbuszokkal kell megoldani a közlekedést. A vonalrekonstrukció kivitelezői tendereinek tavaszi meghirdetése önmagában többhónapos csúszást jelent. A terveken a Főmterv dolgozik, a több száz oldalas dokumentumokról szóló egyeztetés azonban lassan halad.

További probléma lehet, hogy bár a tervezés első fázisában 160 milliárd forintra becsülték az észak-déli metróvonal rekonstrukcióját, a városvezetés azonban próbálja csökkenteni a költségeket, és jelenleg mintegy 109 milliárd forintból újítanák fel a vonalat. Ennek érdekében lemondtak az akadálymentesítésről is, amely viszont az uniós források feltétele lehet. Az eredeti tervek szerint a mélyépítésű megállóknál, így például a Corvin negyednél liftet építettek volna, de ez is kikerült a tervből.

Gondot jelenthet az is, hogy továbbra is vizesedik a 3-as metróvonal alagútja fölötti födém, amelynek a felújítás azonban akár fél évig is elhúzódhat. A városvezetés azonban a fonódó villamos, illetve az 1-es és 3-as villamos korábbi pályaépítése miatt nem akar újabb fennakadásokat okozni a közlekedésben az Árpád híd pesti csomópontja, illetve a Nagyvárad tér és az Üllői út lezárásával. Helyette majd belülről vezetik el a vizet. Szakértők szerint a metró alagút felújításának egyik kockázata, hogy csak a bontás után derül ki, milyen állapotban van a burkolat.

Hanganyag: Szabó S. Gergõ